Ga naar inhoud

Verkleuring oog jong konijntje


Angelina

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag 2 voedsters van een week of 7.

Het ene konijntje Twinkie had toen nog licht blauwe ogen.

Maar vandaag is 1 oogje half donker bruin geworden.

Is het normaal dat de oogjes verkleuren? Of kan er wat anders aan de hand zijn? Ze eet en drink goed en is erg levendig.

Wel had ze wat last van plakpoep dat aan haar kont hing, maar dat heb ik schoongemaakt met water. Ook liggen er nogal wat blinde darm keutels in het hok.

Ze krijgen 2 keer per dag een berg hooi en 2 keer per dag een klein handje biks. Moet ik hier nog wat aan veranderen of is dit goed?

En wat is het verschil tussen blinde darm keutels en plakpoep. Kunnen ook misschien blinde darm keutels geweest zijn die aan haar zijn blijven plakken?

Een hoop vragen maar ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

Groetjes Angelina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oog vraag kan ik je niet bij helpen.

Konijnen in de groei mogen wel meer biks eten. Je moet uitgaan van het gewicht dat ze hebben als ze volwassen zijn. Het is dan 20/ 30 gram per kilo konijn.

Bij de artikelen staan foto's van blinde darm keutels en plakpoep, je kan dan even vergelijken en zien wat het is. Met plakpoep moet je bij jonge konijntjes wel erg opletten. Zoek anders even bij de artikelen wat je nu het beste kunt doen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .