Ga naar inhoud

Antibiotica geven


meroke

Aanbevolen berichten

hoi,

mijn snuffel moet omdat ze niest 10 dagen antibiotica krijgen.

bij de DA ging het goed. Maar toen we het gisteren zelf wilden doen ging ze spartelen als een gek. Mijn vriend kon haar tegenhouden maar dat was allesbehalve leuk voor snuffel en voor ons. Het haar vloog in het rond en mijn vriend staat helemaal onder de krabbels :(

Ze heeft het zowiezo niet graag dat we haar opnemen.

De antibiotica moet met een spuitje in haar mond. Het is uiteindelijk wel gelukt, maar zie er al tegenop op het vanavond opnieuw te doen.

Hoe kunnen we dit best aanpakken? De DA wou niet dat we de antibiotica in het water ofzo deden.

Hoe kunnen we ze makkelijk te pakken krijgen of haar klem houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt het proberen met de handdoek methode,

dan wikkel je snuffel in een handdoek en legt hem daarna als een baby in je armen. zorg ervoor dat zij voorpoten achter de rand van de handdoek zijn.

handdoektruc%203.JPG

een andere manier is de AB op een stukje brood of groen te spuiten en zo snufel voor de gek te houden.

als dat allemaal niet lukt kun je nog op je knieen gaan zitten en snuffel ertussen klemmen....

spuitje aan de zijkant van de mond en leegdrukken....

het is niet leu... maar tis wel voor snuffels bestwil....

beter even kort en bondig doorzetten...dan is ze er het snelst van af!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tips...

maar vanavond was het weer niet leuk :( oefening baart kunst? Morgen nog eens proberen met de handdoek. Ze spartelt en stampt zodanig hard dat we haar niet deftig in de handdoek krijgen. We houden vol! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons was het in het begin ook moeilijk tot we de volgende manier gebruikten:

Mijn vriend tilde onze voedster op en zette haar op een deken die op de bank lag. Ik wikkelde dan snel de deken om haar heen terwijl mijn vriend haar nog vast hield.

Ik tilde haar dan weer op en zette haar met handdoek en al op schoot. Haar achterpootjes zaten goed in de handdoek gewikkeld en dan tussen mijn benen.

Mijn vriend hield haar kopje vast en spoot de medicijnen in.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

we gaan morgen nog eens alle trucjes boven halen :)

probleem is, vanaf we ze optillen begint ze echt héél hevig te spartelen en te stampen met haar achterpoten. Ze heeft echt veel kracht.

het is ook alsof ze het voelt aankomen dat er iets zal gebeuren. Eens ze stil zit gaat het spuitje er zonder problemen in en nadien komt ze weer vrolijk bij ons rondhuppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe altijd de antibiotica op een stukje oud brood of iets van een toastje ...

dat trekt er dan een beetje in en zo eten ze het zonder problemen op ...

wat je ook kan doen (mocht het niet te veel zijn) smeer het rond haar bekje of op

het pootje .. ze beginnen meestal te likken en zo krijgen ze het ook binnen ...

moet het natuurlijk wel een hele kleine hoeveelheid zijn anders is daar ook geen beginnen aan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, we blijven doorzetten. ze heeft tot nu toe al dagelijks de juiste hoeveelheid rechtstreeks via het spuitje gekregen.

het niezen leek beter te gaan, maar vandaag was het niezen al even erg als zaterdag, toen we naar de DA gingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deed het ook met 2 personen ik hield der goed tegen mij aan want bij mij voelt ze zich op haar best en dan deed mijn vriend beetje zijn hand over der oogjes en toen geprobeerd beetje der bekkie te pakken en dan snel de spuit erin en wij beloonde haar als ze het weer in nam maar de ene keer ging het bij ons ook beter als de andere keren maar dit werkte voor ons het best en wij zaten ook aan 10 dagen vast.

Maar ik begrijp dat het rot is voelde precies het zelfde je denkt ook dat je ze pijn doet maar ik deed ook nog zachtjes tegen der praten terwijl mijn vriend zijn handen dan deed en der bekkie pakte zo heel verhaal haha:)\

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook gehad, alleen mijn konijn moest het voor dr blaasontsteking.

Wij hebben dr op de grond gelegt, tussen onze knieen, en dr zachtjes tegen dr grond aandrukken.

En ik zat er voor met het spuitje zodat ze geen uitweg kon vinden, dan geven ze het ook wel op.

En ik kon toen gewoon rustig het spuitje leegspuiten.

MAarzo als die ideeën van in de handdoek kan ook .. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .