Ga naar inhoud

Witlof + kern?


Cynthia

Aanbevolen berichten

per koppel een in vier gesneden stronkje ? Ik denk en denk, maar kan mij daar niks bij voorstellen, of bedoel je dat je één witlof in vier snijdt voor je het geeft?

Ik smijt dus gewoon hele stronken in de ren, zelfbediening hahahahah.

En ja, iedereen eet al jaren alles hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, ik trok ook altijd alleen de bladen eraf, dus dan hoef ik voortaan ook niet meer zo moeilijk te doen.

Is dat bij broccoli ook zo, dat je het geheel mag geven? (ik haal altijd alleen de roosjes eraf)

Ben zo'n miep altijd daarmee, ben altijd bang dat ik ze een stuk geef wat ze niet mogen hebben en neem dan maar het zekere voor het onzekere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef mijn konijnen altijd maar 1 of 2 blaadjes.. Belle 1 omdat ze nogal snel aan de diaree raakt en Dolce 2 omdat hij er wel tegen kan..

haha maar een hele witlof.. of een vierde deel ervan.. of de helft daarvan haha (beetje verwarrend) ik geef ze maar weinig als ik naar jullie verhalen kijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

per koppel een in vier gesneden stronkje ? Ik denk en denk, maar kan mij daar niks bij voorstellen, of bedoel je dat je één witlof in vier snijdt voor je het geeft?

ik bedoel dus één zo'n witloofding dat ik overlangs (van boven naar onder) in vieren snijd (dus gekruist snijden) :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, Zie het al helemaal voor me.. Konijntjes die met mes en vork eten.

Ik geef Mo nu 4 blaadjes per dag. En probeer steeds wat meer te geven. Want heb het idee dat hij zo'n honger heeft. Terwijl hij vandaag toch 4 blaadjes, 2 blaadjes andijvi, wortel + loof en natuurlijk biks en hook heeft gekregen. Maar hij blijft overal zoeken naar eten...

Moet ik nog meer gaan geven??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, Zie het al helemaal voor me.. Konijntjes die met mes en vork eten.

Ik geef Mo nu 4 blaadjes per dag. En probeer steeds wat meer te geven. Want heb het idee dat hij zo'n honger heeft. Terwijl hij vandaag toch 4 blaadjes, 2 blaadjes andijvi, wortel + loof en natuurlijk biks en hook heeft gekregen. Maar hij blijft overal zoeken naar eten...

Moet ik nog meer gaan geven??

Heeft ie wel onbeperkt hooi? Of wil ie gewoon lekkere dingen?:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah hij kan zo veel hooi krijgen als ie wil. Maar hij eet het bijna niet. Ik heb de opvang al gebelt om te vragen of hij het daar wel kreeg. Maar daar kreeg hij bijna geen hooi...

Hij eet het wel een beetje maar niet super veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, als ie ECHT honger heeft zal ie toch wel eten wat er beschikbaar is? Ik heb ergens op dit forum ook gelezen dat het vochtiger maken van hooi het soms aantrekkelijker maakt voor konijnen..

Misschien is het gewoon een vreetzakje:p Mijn ram eet ook eerst alle lekkere dingen op en als het op is en hij heeft nog honger begint ie toch maar aan de biks en hooi hihi..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm.. Ik weet niet precies, ik heb me eigenlijk niet helemaal aan de richtlijnen gehouden van groenvoer geven.. Ik heb ze een blaadje gegeven en zo elke dag erbij.. Dat ging goed.. Mijn voedster heeft wel veel blindedarmkeutels nu, maar dat komt omdat ze de hele dag door aan het vreten is(heeft een nestje).. Maar verder ging dat blaadje erbij per dag prima.. Maar het ene konijn heeft natuurlijk sterkere darmen dan de anderen.. Toen ik nog niet wist dat je groentes op moest bouwen gaf ik haar altijd gewoon wat in huis was.. In grote hoeveelheden, nooit diarree.. Ze heeft 1 keer diarree gehad, en dat was toen ik haar net had(net gehaald enzo he)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .