Ga naar inhoud

mijn snuffel niest


meroke

Aanbevolen berichten

hallo,

sinds enkele dagen is mijn snuffeltje nogal vaak aan het niezen. toch een paar keer in een uur.

verder ziet hij er heel gezond uit. hij eet en drinkt normaal en is nog altijd even actief. er is ook niets veranderd aan zijn voeding of hooi.

moet ik me al zorgen maken of kan het wel eens gebeuren dat een konijn niest?

misschien een rare vraag maar kan een konijn dit overnemen van ons? ik en mijn vriend zijn namelijk ook ziek geweest en hebben erg lopen niezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je konijn niest is het van belang dit door een dierenarts te laten bekijken.

niesen kan namelijk, als het veroorzaakt word door een bacterie, overgaan in een chronische vorm van snot.

als dit het is en je er tijdig bij bent is het meestal erg goed te behandelen.

wat gebruik je als bodembedekking? het kan namelijk ook zijn dat je konijn allergisch is voor de bodembedekking of het hooi dat je gebruikt.

ik las in je andere topic dat je je konijn wilt gaan laten inenten.

inenten moet je absoluut niet doen als een konijn niet in een optimale gezondheid verkeerd.

neem dus contact op met je dierenarts en bespreek dit erbij./

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vandaag naar de dierenarts geweest, Inge Thas in België

Mijn snuffel is volledig onderzocht. Hij moet 10 dagen antibiotica krijgen maar het is niets ergs.

De inentingen worden gedaan binnen 2 weken als hij terug genezen is.

Intussen weet ik ook dat het een meisje is en de DA raadde me aan ze te castreren. Ze vertelde me dat dit tussen de 140 en 180 euro kost... vond ik wel veel, maarja als het nodig is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, Fluf is ook vrouwelijk, denk niet dat 'k haar ga laten castreren zo lang ze niet veel last heeft van schijnzwangerschappen ofzo .. Vind 't nogal 'n zware ingreep :s

is inderdaad een zware ingreep, heb er daarnet nog over gelezen en begin te twijfelen. De DA zei wel dat het sterk aan te raden was omdat ze anders baarmoederkanker kan krijgen en dat kan dodelijk zijn. Aan de ene kant heb ik zoiets van, ja ik doe het, dan heb ik er later geen spijt van mocht het zo zijn, maar tis idd wel een risico. Nog even over denken.

kelly1986, om nog even op jouw vraag te antwoorden

als bodembedekking gebruik ik bruine grote 'korrels', deze nemen veel vocht op. Ik gebruik ze al van in het begin.

De DA raadde me wel aan ander hooi te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA zei wel dat het sterk aan te raden was omdat ze anders baarmoederkanker kan krijgen en dat kan dodelijk zijn.

ohja, nog even bij vermelden. ze vond dat ik nogal een moeilijk konijn had, met een eigen karaktertje... soms is ze erg wild en kan ze "aggresief" uit de hoek komen. de DA vertelde mij dat dit ook kan verbeteren na castratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .