Ga naar inhoud

Vlooien!!


Cynthia

Aanbevolen berichten

De hond en kat hebben vlooien.. Ik ging de konijnen checken en ja hoor... vlooien... Nu heb ik vlooienspul gehaald bij de da.. Stronghold.. Bij zogende katten werkt het zo dat het in de moedermelk terecht komt en dat de kittens dan ook geen vlooien meer krijgen, maar hoe de uitwerking op zogende konijnen is wisten ze niet.. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het kwaad voor de kleintjes als ik het aan de moeder geef?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat je voor konijnen hooguit de dosis mag gebruiken die je bij katten voor kittens gebruikt ? Medicijnen gaan op gewicht.

Als je voor konijnen al zo'n lage dosis moet gebruiken, kan je je afvragen of het inderdaad niet schadelijk is voor nog kleinere dieren zoals konijnenjongen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb de hoeveelheid op gewicht gekregen... 2,5 kilo is de vrouw en 6 kilo is de man..

De dierenartsassistente zei dat als een zogende kat het spul krijgt en het in haar lichaam opneemt dat het dan ook in de moedermelk komt en dus ook in de kittens en dat het voor kittens niet schadelijk is en zij ook gelijk geen vlooien meer hebben.. De uitwerking op baby-nijnen weten ze niet.. Maar het is een keuze tussen 2 kwaden, want de kleintjes kunnen ook doodgaan aan bloedarmoede als ik de vlooien laat zitten..

Dat het stronghold voor kittens is zei ze er niet bij.. Is stronghold niet hetzelfde voor volwassen en jonge dieren? Ik heb wel gelezen dat het een van de veiligste anti-vlooienspullen is.. Hoop dat er nog iemand is die er ervaring mee heeft.. Ik zag namelijk ook een vlo-tje lopen over een van mn kleintjes:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft Stronghold geen site waar je kan kijken of het voor poezen Ć©n kittens dezelfde 'artikel' is ?

En het klopt dat Stronghold prima is.

Dat het kiezen tussen 2 kwaden is, is te begrijpen hoor.

Je moet toch iets..

En als je overtuigd bent dat je een goede dierenarts heb, tja...dan moet je daar maar op vertrouwen..

(al is zelf informatie inwinnen natuurlijk altijd goed !)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben het ook gebruikt, maar voor kittens (en puppy's) is een andere verpakking hoor! Onze nijnen hebben allemaal een kitten pipetje gehad, dat is geloof ik voor tot 2,5 kilo en dus niet op gewicht berekend. Dus voor je voedster zou je dan eigenlijk kitten pipetje moeten krijgen en voor je rammetje een andere dosering (volgens mij ging die katten dosering tot 6 kilo maar daar ben ik niet zeker van)

ik zou het toch nog even navragen denk ik.

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt..

Typ maar eens Stronghold in bij Google..

Dan vind je het vanzelf staan bij Dierenkliniek Wilhelminapark

en dan doorklikken bij: lees verder over de speciale dosering.

Er is dus wel verschil

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het nu een tijdje gebruikt op de beesten en ze zijn vlo vrij. Echter mijn kitten en die andere 3 wilde ik er ook mee behandelen. Had daarover een afspraak gemaakt. Ik dus vanmorgen naar dierenarts bellen voor 2 verpakkingen stronghold voor kittens, doen ze daar toch een potje moeilijk over. Ze wisten niet van welke leeftijd je het kon gebruiken, hoe zwaar een kitten moet zijn ervoor enz enz... NOu die antwoorden wist ik wel, je hebt speciale verpakkingen voor puppies en kittens onder de 2,5 kilo. Mijn kitten weegt nu bijna 900 gram, die andere zitten tussen de 1000 en 1300 gram. Dus dat kunnen ze prima gebruiken, een kitten moet 6 weken zijn als je het wil gaan gebruiken en dacht minimaal 500 gram

Dat is een stukje van een vrouw die ik had gelezen en deze gebruikt het inderdaad dus apart op haar kittens.. Maar die zijn ook al wat ouder..

Hier nog een stukje gevonden over kleinere dieren maar dit gaat over de volwassen dieren

Stonghold vlooien, we zullen als dierenarts het vlooienmiddel stronghold beschrijven en geven daarbij aan wat de prijs van Stronghold bij onze dierenkliniek is, stronghold is het meest veilige en breedst werkende vlooienmiddel, om vlooien te bestrijd

En dit las ik weer ergens anders:

EĆ©n van deze moderne spot-onā€™s heeft naast die omgevingswerking nog een andere, unieke eigenschap: door maandelijkse toediening van dit product aan drachtige en melkgevende teven en poezen zijn de zogende pups en kittens uit het nest vanaf het moment van geboorte tot de leeftijd van 7 weken volledig vlovrij. Dit concept van nestbescherming is volledig nieuw, en uiteraard is diepgaand onderzocht of het product veilig is voor gebruik bij zwangere en zogende dieren: dat bleek zelfs bij meervoudige overdosering volledig het geval te zijn. Omdat pups en kittens vanaf 6 weken leeftijd al individueel met het product behandeld mogen worden kan op deze manier al direct vanaf de geboorte een effectieve vlooienbestrijding worden gerealiseerd: ideaal voor dieren met een aanleg voor het ontwikkelen van vlooienallergie!

Dus tja.. Ik moet toch wat en ik ga het gewoon proberen met het spul op de moeder te gebruiken en dan heel hard duimen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bron: diezelfde site van hierboven....

Stronghold is gemakkelijk te gebruiken bij bijzondere dieren: zoals konijn, cavia en rat.

De verdeling gaat op gewicht!

zie hieronder voor de juiste dosering (uitgaande van een pipet voor de pup/kitten = 15 mg pipet)

stronghold%20dosering.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Saartje heeft een pipetje van 0.25 ml in een 15 mg pipet.. Dus ik denk dat het allemaal wel goed is zo.. Ik hoop het van harte..

Ik zag dat het ook tegen oormijt werkte, en omdat ik mijn ram al met zijn kop heb zien schudden en in zijn oor heb zien krabben(kan ook gewoon van de vlooien zijn, zijn oor zag er niet vies uit) Maar dan is alle vieze en gemene troep er maar weer lekker uit... Dood aan die beesten..

Oja, ik zag hier op de site wel wat over vlooien bij konijnen staan, maar niks over vlooien bij konijnen met baby's of vlooien bij baby's... Dus als dit over is is dat misschien nog handig om erbij te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.. Het is gebeurd, ze zijn een stuk dapperder dan mijn hond en kat, die werden allebei lichtelijk hysterisch van een paar druppeltjes tussen de schouders.. Een paar knabbeltjes en ze vinden alles goed haha.. De kat integendeel, is na een halve dag nog steeds lichtelijk beledigd...

Ik hoop maar dat het goed gaat met die kleintjes... Maar ik denk positief:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het is allemaal prima gegaan! Ik kneep hem even.. Maar ik heb er niks van gemerkt, ook bij de kleintjes niet. Ja, behalve dat de vlooien weg waren dan:)

Ze waren toen 1 week, en ze hebben het overleeft. Ik weet alleen niet hoe het met dwergkonijnbaby's zou zijn geweest. Maar jij hebt ook een groot ras kruising, dus dat is ook niet van toepassing ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .