Ga naar inhoud

nog een vraagje...(castratie)


Gast Xociquetzal

Aanbevolen berichten

Gast Xociquetzal

In mijn vorige vraag had ik advies nodig over het koppelen van mijn Vlaamse reus (ram) met mijn nieuwe Hollander( voedster)

nu wilde ik hem dus laten castreren zodra dat kon, maar mijn dierenarts zegt dat het pas mag met 9 maanden en hij is nu pas 3 maanden.

dus moet ik nog een half jaar wachten.

nu wil ik mijn DA niet in twijfel trekken want ik vind haar echtgeweldig maar ik heb hier gelezen dat ze met een maand of 4 gecastreerd mochten worden (toch?? of heb ik dat gewoon verkeerd gelezen)

nu weet ik dus ff niet wat ik moet doen...

en wil ik graag advies, en ideetjes wat ik nu het beste kan doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 maanden? Ik denk dat jij maar eens op zoek moet naar een konijnkundige DA...

Het kan vanaf 800gr hier. In nl en B gebeurt het nog weinig en veel DA'en houden nog 4 of 6 maanden aan, maar 9 maanden...neen...die weet niet waarover ze praat vrees ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn twee dwergen zijn met drie en een hale maand gecastreerd! een vlaamse reus kan dus zéker met die leeftijd geholpen worden....

9 maanden vind ik wel heel erg laat.... een dierenarts kan een prima dierenarts zijn voor honden, katten en andere beesten, maar niet elke dierenarts heeft ok verstand van konijnen... dat zijn op zich toch wel aparte beesten...

om te chcken of een dierenarts konijnkundig is kun je onder andere de vrag stelen of een konijn nuchter moet zijn voor de ingreep... word deze vraag beantwoord met Ja weet je gelijk dat het foute boel is.een konijn mag in tegenstelling tot de meeste andere dieren nooit maar dan ook nooit nuchter zijn voor een ingreep!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Xociquetzal

maar de dierenarts die ik heb is een konijnkundige dierenarts....dezelfde die de andere Cindy ook heeft...ze is echt super...maar ik vroeg vanaf wanneer tank gecastreerd kon worden en toen zei ze echt 9 maanden....mischien heb ik de vraag verkeerd gevraagt ofzo...ik snap t echt niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Xociquetzal

wil dr ook niet afvallen ofzo want ze is echt goed....ze weet zeker waar ze over praat....maar dit snapte ik niet...maar stel, 9 maanden....en tot die tijd...helemaal apart...ook niet snuffelen door de tralies...of iets..want ik kan makkelijk 2 aparte gedeeltes maken op mn balkon....maar dan kunnen ze elkaar wel zien...of iig ruiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we hier over een mis verstand praten .

Als men vraag aan de dieren arts waneer kan ik mijn vlaam castreren zal men dit antwoord geven..................lochies

Als je zegt ik wil mijn vlaam laten castreren om hem te koppelen kan het dus eerder.

Als zijn ballen zijn ingedaald kan ie onder het mes ook bij jeanette die castreert alle rammen voor mij van 3.5 maand tot 3 jaar oud geen probleem.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Xociquetzal

ok thanks Cindy voor de opheldering....wat ik al zei..mischien heb ik de vraag verkeerd gesteld....want het laatste wat ik wou was de DA in twijfel trekken omdat ik weet dat ze super is....heb t gezien met mijn nijn Flap...en mn katten..

Dus ik zal haar uitleggen dat ik hem wil koppelen, dan komt het allemaal goed...:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .