Ga naar inhoud

Ziek konijntje of last van rui?


Annelies

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben sinds een jaar trotse eigenaar van een madagaskarkleurig Nederlands hangoordwergje. Hij zit momenteel in zijn 1e echte ruif. Sinds een week heb ik gemerkt dat hij veel minder drinkt en minder hooi eet als gewoonlijk. Van zijn groenvoer en korrels eet hij nog wel zijn gebruikelijke portie. Kan iemand mij misschien zeggen of dit normaal is met de ruif?

Ik maak me wel een beetje zorgen, want normaal drinkt hij een volledige fles uit op 24 uur en nu is dat nog geen kwart.

Alvast bedankt voor een reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

Hoe groot is dat flesje water? Als je het groen aan het opbouwen bent, kan het zijn dat hij daardoor minder drinkt. Hoevaak geef je hem nieuw hooi? Ruif is trouwens de rui, hihi, is wat duidelijker. Een ruif is een ding waar je hooi in kunt stoppen :).

Voor de rest weet ik het ook niet zo goed, maar er zijn hier anderen, die je er wel meer over kunnen zeggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de keutels ook kleiner`? Of komen ze er soms in slierten uit?

Mogelijk heeft hij dan teveel haar binnen gehad en een beginnende verstopping.

Je kan heb vers ananassap geven, dat kan voor een déblokage zorgen of prozyme. Prozyme moet je bestellen via konijnenbelangen. Is sowieso goed om in huis te hebben. De mijne krijgen dat regelmatig als ik eens kleinere keutels zie bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik een drinkflesje heb van 300 ml, maar moet het straks eens nazien. Zijn groenvoer is nu al een half jaar stabiel, ben dus niet aan het opvoeren. Hij krijgt 2 x per dag wat hooi. Ik ben ook al een paar dagen bezig met hem elke dat te kammen.

De grootte van zijn keutels heb ik nog niet bestudeerd, zal ik straks ook ineens doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .