Ga naar inhoud

net op tijd vandaag konijn met MADEN!


Aanbevolen berichten

Ik had nooit gedacht dat het bij mij zou gebeuren, maar ik kom vandaag in de opvang heeft een konijn plakpoep gehad vandaag, ik zag dat haar hele kontje vies was en dan toevallig omdat ze met haar benen naar achtern gestrekt lag. Ik til haar op om het van dichtbij te bekijken ow nee, ik zal allemaal maden krioelen. Snel mijn dochter merel (8) geroepen, om snel een emmer water en handdoeken te halen, ik was helemaal in paniek.

Snel die kont in de emmer en het ergste eruit gespoeld, van dichtbij gekeken, zat er een behoorlijke klit onder haar staartje en daar zaten ze in. Ik merel naar de buurvrouw gestuurd, om de tondeuse te halen en Merel hield het konijn vast en ik met die tondeuse snel aan de slag. Daarna weer in een schoon badje weer alles afgespoeld, Gelukkig ze zaten alleen nog maar in haar haar, ze hadden haar huid niet aangeraakt Pfiewwwwww.

Nu is haar kontje en staartje behoorlijk kaal, ik heb haar metee verhuis naar de koele vliegvrije schuur. Daar zit ze nu bij te komen van het badavontuur.

Iedereen nogmaals gewaarschuwd, check je konijn regelmatig even bij zijn kontje of alles schoon is, genezen kan bijna niet voorkomen wel. Het is zo gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk let ik er ook wel op alleen met momenteel 35 konijnen hier in de opvang valt het toch wat minder op dan als je geen opvang hebt

Dat lijkt me inderdaad lastig, om dan op alle konijntjes te letten. Zowieso al, 35 konijntjes die willen ook elke dag eten/drinken/aandacht en ook eens in de zoveel tijd een schoon hok! Heb echt respect voor je :bow:..

(Edit: Het was absoluut niet bedoelt als op of aanmerking aan je..)

aangepast door xHann
Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje miriam!! dat moet schrikken zijn geweest! logisch dat je met 35 konijnen niet bij alle 35 kunt zijn de hele dag door!!

maar laat het een goede waarschuwing zijn voor iedereen!!

checken is zo belangrijk nu!! vriend heeft het hok hier al vor de derde keer schoongemaakt vandaag.... en de poephoek word nu niet een maar twee keer per dag gedaan..... ik krtijg al kippenvel als ik er alleen al aan denk!!

super dat je gelijk zo goed gehandeld hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, wat zul jij geschrokken zijn zeg, niet normaal meer.

Erg goed van je dat je dit bericht heb gepost, ik weet nu wel dat ik daar heel goed op moet letten.

Was het die zwart-witte voedster ? Of een van een koppeltje ?

Pfff, ik zou me ook gek schrikken.

Fijn dat Merel je meteen kon helpen !

Dan zijn die Merels niet alleen erg ondeugend maar toch ook dappere meiden !

Ik heb donderdag 2 konijnen bij Miriam meegenomen en de 2e naam van mijn jongste dochter is ... Merel.

Toen hadden we het er nog over hoe ondeugend ze kunnen zijn, maar ik vind het klasse van je dochter hoor, vertel haar dat maar !

:clap::clap::clap::clap::clap:

Groetjes, Sterre :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .