Ga naar inhoud

Och die arme Kerrie


Petradhd

Aanbevolen berichten

Ik liep vanmiddag door de tuin en zag ineens kleine beetjes bloed liggen. Aangezien dat het stukje is waar Kerrie en Zout loslopen overdag, gelijk natuurlijk mijn nijntjes gecontroleerd. Ik zag bij Kerrie bloed aan de achterkant, en bij nadere inspectie leek er een flinke wond ergens bij haar kontje te zitten. Nou is Kerrie niet erg gediend van ondersteboven vastgehouden worden, dus begon ze met die mega grote achterpoten te trappen. Ik heb haar maar weer op de grond gezet en de DA gebeld. Mijn eigen DA houdt er donderdags altijd om 16:00 al mee op en dit was om half zes, dus afspraak bij de dienstdoende DA. Ik kon pas om half negen terecht. Kerrie leek ondertussen nergens last van te hebben en hupste vrolijk rond.

Bij de DA bleek het toch wel een flinke verwonding. Op de een of andere manier is haar vulva aan de buitenzijde een heel stuk uitgescheurd, de buitenste schaamlip zeg maar. Hoe dat nou gebeurd is??? Ik heb alles al nagekeken op scherpe uitsteeksels maar niks gevonden. De DA dacht dat ze misschien 'verkracht' was door Zout, maar ik kan me dat niet zo goed voorstellen. Waar ik nog wel aan heb zitten denken is dat ze misschien heeft geprobeerd om op Zout te rijden (probeert ze de laatste tijd af en toe) maar dan aan de voorkant. Kerrie is natuurlijk meer dan twee keer het formaat van Zout, dus ik kan me zo indenken dat hij dan even 'hap' zegt :$

De DA heeft de vacht rond de wond weggeschoren en de wond en omgeving schoongemaakt. En ik heb zojuist in het half-donker (met mijn toch al niet zo lekkere rug) het hok schoongemaakt en de bodembedekking vervangen door kranten. Morgen na mijn werk ga ik bij mijn eigen DA langs om de wond nogmaals te controleren en om te kijken of er iets aan moet worden gedaan of dat het zo moet genezen.

En Kerrie? Nou, dat is een Franse hangoor. Dus die gedraagt zich of er helemaal niks aan de hand is. Waar mijn andere konijnen na een bezoek aan de DA stil in een hoekje wegkruipen was zij al gelijk aan het kijken of er niet ergens wat lekkers te vinden was. En toen ik bij het verschonen van het hok de etensbak optilde werd ik fijn even door een groot konijn bijna omver gebonkt, waarna ze zenuwachtig om me heen bleef huppelen. Mijn kleine grote dappere Kerrie :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik schrok toch ook behoorlijk toen ik bij de dierenarts goed zag hoe erg het is :( En het is juist zo'n lieverd, en lekker vrolijk. Maakt zelfs reuzebinky's. Ik voel me er nog steeds naar over, ik denk steeds maar of er toch niet ergens iets is waar ze zich aan heeft kunnen verwonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och het dutske toch...

Petra ,voor mij klinkt je theorie heel aannemelijk hoor! Ik heb wel eens gehoord van rammen die ook de weg niet goed vonden... en ineens tanden waar er geen moesten zijn... goedkoper dan een castratie natuurlijk...maar niet echt de bedoeling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ben net terug van de DA. Er was eigenlijk niet veel te zien, behalve dat de vulva niet helemaal op zijn plek zat dan. En het is flink bont en blauw eromheen. Ik blijf het een vreemde situatie vinden. Maar in ieder geval is er geen grote wond te ontdekken, en het ziet er allemaal rustig uit. Gewoon uit zichzelf laten helen verder.

Ik ben wel blij dat het weer warmer is nu, want ze kan dus even niet op stro. En binnenhouden is geen optie, daar heb ik echt geen plek voor op het moment. Als het nog zou vriezen oid dan hadden ze tijdelijk in de schuur moeten logeren, maar met dit mooie weer vind ik dat eigenlijk een beetje zielig. En wat vliegen betreft: die zitten volgens mij allemaal hier in de huiskamer :baby:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerrie heeft het warm :P

Serieus: het gaat helemaal goed komen met die dame, ze lijkt echt nergens last van te hebben, is lekker nieuwsgierig, hopt vrolijk overal op af en achteraan, wast haar vriendje, laat zich wassen en is heel erg bezig met het vinden van de zak met voer in de keuken :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .