Ga naar inhoud

Konijn eet niet.


lianne

Aanbevolen berichten

Hoi mede-forummers,

Ik vraag hier even advies voor Annemaar die mij net aansprak op msn. Annemaar is een vriendin van me die in oktober 2006 een konijn heeft gevonden dat per ongeluk door Pipkin zwanger is geraakt tijdens het vangen van het andere konijn, Witje . Ik heb een van deze konijntjes een huisje gegeven, en mijn ouders ook nog een.

Momenteel wilt Pipkin niet eten, en is een tijd terug geopereerd aan haken op zijn kiezen. Hij zit ook stil in een hoekje. Wanneer hij voor het laatste gekeuteld heeft weet ze niet, aangezien ze de hele dag in de tuin hebben kunnen lopen.

Ik heb haar het advies gegeven om toch zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan, ik dacht zelf aan een gasaanval. Zelf kan ik Annemaar niet echt overtuigen dat dit ook daadwerkelijk nu nodig is, en ze gaat liever morgen naar haar eigen dierenarts.

Zelf vermoed Annemaar dat het weer een probleem is met zijn tanden/kiezen, de eene voortand is langer dan de andere.

Ik en Annemaar hopen graag wat feedback te krijgen van jullie!

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de enige feedback die ik kan geven (en die je waarschijnlijk gaat krijgen) is: naar de dierenarts en het liefst z.s.m! Het is nu al laat dus een goede dierenarts op dit tijdstip vinden zal moeilijk zijn. Je kan de spoedlijn proberen!

Hoelang heeft hij al niet gegeten?

Zijn er tekenen dat hij pijn heeft? (in een hoekje stil zitten, knarsentanden , of languit proberen te gaan liggen op de kale bodem van de kooi, maar toch zijn draai niet kunnen vinden)

Heb jij of heeft zij toevallig een konijnen - ehbo kist in huis?

Drinkt hij nog wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft vanochtond nog gegeten, en zit momenteel stil in een hokje maar lijkt wel ontspannen.

Annemaar heeft geen konijnen-ehbo kist en ik woon inmiddels anderhalf uur reizen bij haar vandaan, dus dat zet geen zoden aan de dijk...

Of hij drinkt is moeilijk te zien, aangezien het andere konijn ook drinkt.

Chantal, ik heb het aan haar doorgegeven op msn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mede-forummers,

Momenteel wilt Pipkin niet eten, en is een tijd terug geopereerd aan haken op zijn kiezen. Hij zit ook stil in een hoekje. Wanneer hij voor het laatste gekeuteld heeft weet ze niet, aangezien ze de hele dag in de tuin hebben kunnen lopen.

Ben het helemaal met BR Chanty eens. Had over het tandprobleem een beetje heen gelezen....dacht dat het een recente behandeling was geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar ouders vinden het momenteel niet nodig om naar de DA te gaan. Ze heeft nog biks van de vorige keer na de operatie en een spuitje om te dwangvoeren, dus daar gaat ze nu mee beginnen en morgen zo snel mogelijk naar de DA.

Pfff het is echt vervelend dat ik zo ver weg zit, anders was ik nu naar haar toe gegaan en had het konijn meegenomen naar een DA....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .