Ga naar inhoud

Doodeten?


Mary

Aanbevolen berichten

Hallo,

het huisgenootje van een vriendin van mij is voor

2 weken naar Frankrijk vertrokken. De huisbaas heeft een konijn gevonden in haar kamen, zonder eten en drinken. Ze heeft hem zo achtergelaten. Niemand wist dat ze een konijn had. Maar ze belde mij net met de vraag of een konijn zich ook dood kan eten. Hij is heel hongerig nu...

Alvast bedankt!:bunny2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat erg zeg dat ze haar konijn zo achter laat, schandalig! Wat goed dat je vriendin hem eten wil geven. Als hij altijd hooi en vers water tot zijn beschikking heeft, dat is het belangrijkst. En dan 50 gram biks per dag, hier krijgen ze dat in 2 keer verdeeld per dag. Ook wat vers groenvoer. Zo zal hij zich heus niet doodeten denk ik. Succes ermee!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet ze in ieder geval niet te veel eten geven want hij moet zeker nu hij een beetje verzwakt is door het tekort aan eten zijn blindedarm keutels op eten.

als je hem te veel eten geeft zal hij die niet opeten.

@heleen, hoezwaar weegt jouw konijn?

voor zover ik weet moet een konijn 20-30 gram van zijn volwassen lichaamsgewicht aan eten krijgen, misschien ben ik in de war dat dat het totaal aan eten is of 20-30 gram per kg lichaamsgewicht aan biks.

@mary, misschien dat je de dierenbescherming kan raadplegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat gebeurt er dan als ze zich overeten? ale ze kunnen niet overgeven heb ik me laten wijsmaken ...

Da hebt ge u ni alleen laten wijsmaken, da klopt ook...

Konijnen kunnen niet overgeven omdat ze geen spieren rond hun maag hebben.

Wat er precies gebeurt als ze zich overeten, weet ik ook niet precies. Ben geen DA, maar je kan je wel voorstellen als een konijn zijn darmen leeg zijn en het begint dat plots enorm veel te eten, wat dat voor problemen kan geven...

Heeft iemand dit meisje aangegeven bij de politie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is verteld dat ze 20 gram biks per kilo lichaamgewicht mogen hebben. Dexter weegt 2.6 dus zou ze 55 gram per dag mogen en Sylver weegt 3.1 dus hij zou rond de 60 gram biks mogen hebben. Maar misschien ben ik dan verkeerd voorgelicht door de zaak waar mijn konijnen vandaan komen? (tuincentrum waar konijnen via fokker terecht komen die schoonheidsfoutjes hebben) Als dit niet klopt dan hoor ik het graag want ik wil natuurlijk niet dat mijn konijnen ziek worden doordat ze teveel eten krijgen hihi!

Groetjes Heleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

raar hoor zomaar je konijn achter laten.

even goed om te lezen over dat over eten,ik wilde dat nog vragen omdat iemand laast zei dat ik best me konijn thuis kon laten als we ooit eens een weekje weg willen,ik zei al meteen dat kan helemaal niet,er moet elke dag voor haar gezorgd worden.

mooi om te weten nu dat ik ook gelijk had!

en met 3 katten,1 hond en 1 konijn blijven we dus gewoon lekker thuis! dat is veel handiger en fijner voor iedereen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wel oke dat ze het dier heeft weggehaald maar ze had het beter via de LID kunnen doen, nu kan ze het diertje zo weer opeisen helaas. Onder toezicht van de LID was het zeker verwaarlozing geworden waaruit inbeslagname volgt en kan ze een boete krijgen en het dier kon officieel elders geplaatst worden.

Ben dus benieuwd wat er bij terugkomst gaat gebeuren. Hoop niet dat ze het diertje dat opeist, sommigen zijn echt dieren waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .