Ga naar inhoud

Sagopalm giftig?


handschoen

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft in een onbewaakt ogenblik een klein stukje van een sagopalm gegeten. :((

sagopalm - Google Image Search

Nu is mijn vraag: weten jullie of deze plant giftig is??

Mijn konijn zat wel even duidelijk te knarsetanden en het leek alsof hij zich niet echt fijn voelde. Maar nu lijkt alles helemaal normaal en zit hij niet verstijfd of wat dan ook en hij eet ook nog gewoon (hooi). Ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven, want ik zit mezelf nu wel een beetje gek te maken.. (ik heb al in de lijst gekeken van giftige planten en veilige planten, maar daar staat hij niet tussen.)

Op dit moment kan ik niet anders dan afwachten, denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom wel tegen dat de plant giftig is voor honden en katten... Ik kan alleen nergens vinden hoe dat voor konijnen zit. Ik bel morgenochtend meteen de dierenarts! Ik maak me echt heel erg zorgen, ook al ziet mijn konijn er nu gewoon heel normaal uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat mijn konijn nog wel in orde is! Hij eet, drinkt, rent en springt nog. Kortom: hij komt in ieder geval fit over! :bunny1: Ik heb vanochtend ook gelijk gebeld en ik kreeg als advies om m'n nijn gewoon heel goed in de gaten te houden (daar was ik al mee bezig) en om m'n konijn wat meer eten te geven dan normaal en natuurlijk onbeperkt hooi geven. Als er iets verandert aan m'n konijn moet ik meteen bellen, maar het ziet er nu gewoon goed uit!

Morgenavond zou ik m'n konijn sowieso laten inenten, dus dan laat ik hem meteen ook even goed nakijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .