Ga naar inhoud

Kan mijn konijn blind worden?


Loesah

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje op dit forum en heb vanalles gelezen enz.. maar toch heb k nog een vraag.

Ik heb een rammetje, die met zijn hoogte wiegt ofzo.. nou heb ik gelezen dat hij dan slecht-ziend kan zijn. Volgens mij is dat in zijn geval ook zo.

Maar nou is mijn vraag.

Kan hij nu ook blind worden?

(of is het net als met mensen, die ook wel eens slecht zien en een brilletje of lezen daarvoor dragen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit een ander topic:

Dit noemen ze weven en alhoewel het voornamelijk voorkomt bij konijnen met rode ogen komt het zeker ook gewoon voor bij konijnen met ander kleur ogen.

Dat zachtjes heen en weer wiegen met hun kop doen ze om beter te kunnen scherpstellen.

Wil je zeker weten of het niks ernstigers is, tenslotten zien wij niet het konijn in levende lijven, dan kan je het beste een bezoekje aan de dierenarts doen voor een gezondheids check

Nog een vraag namens mij aan de kenners? Komt dit ook omdat hun ogen aan de zijkant zitten? Als je bijvoorbeeld naar duiven kijkt, die doen dat ook puur omdat ze dan "beter" zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal volgende week, als hij gecastreerd is meteen eens aan de da vragen..

Haha maar dat word niet makkelijk, mijn rammetje wil meteen gaan rijden als je hem aandacht geeft, en aanraken is nog erger!

maargoed, ik moet dat voor dat wiegen maar even aan de da vragen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel gehoord dat meer konijnen dat doen, dat heet "waven" en dat doen ze om scherp te stellen. Konijnen van bep. rassen doen dat vaker, en ook vooral konijnen met, geloof ik, rode ogen. Of dit bij jou konijn ook aan de hand is weet ik niet, zou je idd aan je da moeten vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .