Ga naar inhoud

konijn eet geen biks meer


dinges

Aanbevolen berichten

hoi ik heb hier even een vraag

ik zie de laatste dagen dat het bakje van de biks nog best wel vol zit

normaal is ie vrij snel leeg

moet wel zeggen dat ie samen met de cavia doet dus wie het dan is weet ik zo niet

wel eten ze allebei voor de rest goed

veel hooi, drinken goed, levendig, keutels zijn normaal

savonds als ik ze eten geef dan doen ze wel een moord voor het groenvoer maar biks word niet meer aangekeken

het hooi gaat er in no-time doorheen en ook als het leeg is doen ze niks meer met de biks

als ik dan het hooi weer bijvul dan beginnen ze daar wel weer vrolijk aan

dus om een lang verhaal kort te maken, kan dit erg kwaad ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

ten eerste even: konijnen en cavia's mogen nooit het zelfde voedsel! een cavia heeft veel meer energie nodig dan een konijn, dus of je bent je konijn aan het vetmesten of je cavia aan het uithongeren. ten tweede: hoeveel biks geef je? want het is een misverstand dat een konijn een heel bakje per dag nodig heeft. een konijn heeft ongeveer 30 gram biks per dag nodig per kilo lichaamsgewicht.

ik denk dat je te veel voert, en dat je konijn gewoon vol zit. eten ze caviavoer? dan heb je ook de kans dat hij flink last van zijn buik heeft van dat slechte voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dank je wel

ja ik geef gewoon een bakje vol, geen idee hoeveel gr dat is

maar het is normaal gesproken gewoon op, dus vandaar dat ik dat vroeg

ok allebei hun aparte eten, dacht dat het geen kwaad kon, zoals mij geinformeerd was

dank je wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

een bakje is meestal toch echt teveel, tenzijn je een mega konijn hebt....

je zult je konijn eens moeten wegen en dan kun je bepalen hoeveel voer hij nodig heeft.

is je konijn volwassen? een konijn groeit tot 7 maanden ongeveer.

als je hem gewogen hebt dan reken je 25 tot 30 gram per kilogram lichaamsgewicht uitgaande van het volwassen gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke thanks

nee mn konijn is nog niet volwassen, een maand of 5 nu

ok doe nu veel minder biks en gaat goed

maar ik vroeg het me af omdat het eerst wel altijd vrij snel gewoon op was

en ze doen er samen mee

maar bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je konijn nog niet uitgegroeid is moet je hem of haar eens wegen en dan het gewicht hier posten.

aan de hand van dat gewicht kunnen we wel een schatting maken van hoe zwaar je konijn ongeveer gaat worden en hoeveel biks je dus moet geven.

het is namelijk 25 tot 30 gram biks per kilogram lichaamsgewicht, Uitgaande van het volwassen eind gewicht!

dus even je konijn wegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .