Ga naar inhoud

Drinken


meroke

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb 2 weken geleden een konijntje gekocht. Hij is al een paar maanden oud, het is mn eerste huisdier en dus ook mn eerste konijn en dus soms een beetje onwennig. Maar het lukt goed!

Echter, hij wil maar niet drinken uit zijn flesje! In de winkel dronk hij steeds uit een kommetje. Momenteel heeft hij hier dus een kommetje water en ook een flesje. Ik heb het kommetje al eens weg genomen maar dan drinkt hij helemaal niets! Ik heb hem al laten voelen dat er wel degelijk water uit komt, maar blijkbaar gaat het niet zo makkelijk.

Ik zou liefst met een flesje werken, voor de hygiene maar ook om er zeker van te zijn dat hij nooit zonder water zit doordat hij z'n kommetje kan omstoten.

Kan iemand me raad geven hoe ik dit kan 'aanleren'?

alvast bedankt!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kommetje water weg halen! En gewoon aan het flesje laten wennen...

Al mijn k'nijntjes snapten ook niets van zo'n fles! :baby: Maar als je een kommetje erbij houdt zullen ze nooit van de fles gaan drinken..

Geef je konijntje wat extra groente zodat het sowieso vocht binnen krijgt.. en knijp af en toe in de fles zodat het snapt dat er water uit komt.. als je diertje dan dorst heeft gaat het vanzelf eraan likken.. blijf dan zachtjes in de fles knijpen zodat je je beestje eerst wat helpt... een volgende keer laat je het het drinken zelf proberen... zie je geen belletjes in de fles omhoog gaan help dan weer.. net zolang dat het wel zelf lukt!

Mocht je een fles hebben met een "drukpalletje" dan kan het zijn dat je konijn niet sterk genoeg is om het in te kunnen drukken... :boxing: knijpen in de fles kan dan ook niet... een goede fles waaruit je konijn kan leren drinken heeft zo'n balletje...

Good luck!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kommetje water weg halen! En gewoon aan het flesje laten wennen...

Al mijn k'nijntjes snapten ook niets van zo'n fles! :baby: Maar als je een kommetje erbij houdt zullen ze nooit van de fles gaan drinken..

Geef je konijntje wat extra groente zodat het sowieso vocht binnen krijgt.. en knijp af en toe in de fles zodat het snapt dat er water uit komt.. als je diertje dan dorst heeft gaat het vanzelf eraan likken.. blijf dan zachtjes in de fles knijpen zodat je je beestje eerst wat helpt... een volgende keer laat je het het drinken zelf proberen... zie je geen belletjes in de fles omhoog gaan help dan weer.. net zolang dat het wel zelf lukt!

Mocht je een fles hebben met een "drukpalletje" dan kan het zijn dat je konijn niet sterk genoeg is om het in te kunnen drukken... :boxing: knijpen in de fles kan dan ook niet... een goede fles waaruit je konijn kan leren drinken heeft zo'n balletje...

Good luck!

zomaar het bakje weghalen als je weet dat het konijn niet uit de fles drinkt vind ik niet zo een slim plan....

en je kunt ene konijn wat niet aan groen gewend is ook niet ineens groen gaan geven.

beter dus even dus beiden neer zetten. zowel bakje als fles en de fles aantrekkelijk maken voor je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon bij je nijntje bent kan je gewoon het kommetje weg halen hoor!

Maareh.. als je niet thuis bent is het inderdaad niet erg intelligent.. want dat wennen aan groente betreft heeft kelly inderdaad wel gelijk.. :oops:

Als je een keer een hele dag aan de nijn besteedt.. dan kan je het zonder kommetje erbij erg makkelijk uit de fles leren drinken op de manier die ik al aangegeven had.. :$

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Mijn nijn wil sinds haar castratie niet meer uit een drinkfles drinken. Nu kreeg ik een tip hier op het forum om een rvs bak te kopen die je aan de tralies kunt hangen. Kan je nijn hem niet meer omgooien. Maar ja, mijn nijn presteerd het om het bakje toch uit de houder te wippen. Nu heb ik momenteel een oppas konijn en die wil volgens zijn baasje ook niet uit een fles drinken. Zij heeft een bak die je op een houder vast schroeft. Bak kan dus niet meer omvallen of uit de houder gewipt worden. Had ik nog nooit gezien maar overweeg nu wel om ook zo'n bak aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .