Ga naar inhoud

mager konijn..


tijgertje

Aanbevolen berichten

hoi hoi,

even een vraagje, een vriendin van mij heeft net als ik een nhd konijntje....alleen zij heeft hem weggehaald bij iemand omdat dat konijntje heel mager was en is en de eigenaar er geen aandacht en tijd aan besteed.

nou is mijn vraag aan degene die er verstand van hebben wat zij hetbeste kan doen om het nijntje wat dikker te maken. ik heb het konijntje ook gezien ziet er verder niet ziek uit,zit goed in z'n vacht en geen snotneus of wat dan ook..is echt gewoon mager dus hebben jullie tips?en wat raden jullie aan? konijntje is (dacht de vorige eigenaar ongeveer 2 jaar) en een schat van een beestje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja uiteraard gewoon zn voer geven hihi maar mag je dat in een keer geven omdat ze natuurlijk weet dat hij bij zn vorrige baasje niet veel heeft gehad....en is het verstandig om er een knaagstaaf in te hangen (omdat dat ook een dikmaker is) of is dat juist weer beter van niet??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je beter langzaam kan opbouwen. Gewoon een kleine portie biks, en elke keer wat meer, totdat je aan een normale hoeveelheid zit. Daarbij natuurlijk ook hooi. Maar het lijkt me niet verstandig om hem ineens ontzettend veel voor te schotelen. Gewoon opbouwen met biks en groente lijkt me het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een mager konijntje niet in 1x veel wortels en andere 'snoepjes' gaan geven. Hier was Dille ook behoorlijk dun, hij kreeg toen elke ochtend en avond 25 gram voer. Altijd hooi (waar hij in het begin niet zo veel van at) en tussendoor, als ik bij hem was kreeg hij zonnebloempitjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee,ik weet echt zeker dat het konijn echt te mager is vorige eigenaar heeft hem heel weinig gegeven en daardoor is hij dus gelukkig blijven leven alleen is hij dus echt heel erg mager... en heeft zij hem meegenomen.

@ email female; je kan bijna op een foto niet zien dat hij te mager is vandaar dat die mensen het mischien ook niet gezien hebben,hij zit verder namelijk wel heel dik in zn vacht enzo je voelt het pas met aanraken en oppakken :(

maar ik hoorde een tijdje geleden dat er een paar dikmakertjes zijn (buiten de snoepjes enzo) die wel gezond zijn voor een nijn en echt een beetje bedoeld zijn om ze weer lekker op hun gewicht te brengen maar ik weet dus echt niet meer wat dat is enzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je kunt het wel uitproberen toch? Ik heb het bij Hummeltje geprobeerd, heb extra langzaam opgebouwd en dat is wel goed gegaan. Ze eet nu elke dag een aardig groot blad andijvie, 2 bladen witlof, 1 plakje winterpeen, paar takjes peterselie en selder, regelmatig wat bassilicum, vaak ook nog wat rucola maar niet altijd en een plakje komkommer. Ze is er gek op en het gaat gewoon goed:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik heb het konijntje gisteren gewogen en het konijntje weegt dus 1 kilo!! :(:( om de hoeveel dagen,weken moet je een konijntje wegen om vooruitgang te kunnen zien???

hij is nu in ieder geval vollop aan het smikkelen van zn voer en zn hooi en zn lekkernijntjes hihi dus hij word flink verwend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zelf niet gefrusterd te raken zou ik een keer per week wegen mits ie goed eet.Maar een kilo voor nhd doet me aan sir arthur denken van mireille..................beetje erg verwaarloost dus.Die zijn organen zijn afgestorven door ondervoeding.Dus kwam wel aan maar trok het niet.Meschien kan mireille je dan even beter helpen nu.Van sir arthur is een toppic op bb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sir arthur woog inderdaad ook maar net een kilo en heeft uiteindelijk de strijd moeten verliezen omdat zijn nieren zijn lichaam vergiftigde.

Mijn advies krijg je per pb aangezien ik niet wil dat iedereen zomaar de dingen gaat geven aan een mager konijn wat ik je ga adviseren, dat is een uiterst gebalanseerd dieet wat je niet zomaar moet geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .