Ga naar inhoud

Castreren


L.konijn

Aanbevolen berichten

Dinsdag 6 mei is het zover! Dan wordt onze kleine Knuf gecastreerd. Eerst dachten we dat het een meisje was tot ie onze grote franse hangoor Slof aan het rijen was. Omdat ze graag samen loslopen hebben we dus besloten om onze kleine te castreren. Nu maar hopen dat ie nog niet raak heeft geschoten. Maar we maken er maar het beste van! Ik weet alleen niet hoelang zo'n castratie duurt en wat de nazorg is. En heeft een gecastreerde ram een andere naam? Ik krijg van de dierenarts wel informatie thuis gestuurd. Nu maar hopen dat alles goed gaat!:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ze op elkaar rijden betekent niet dat de kleine ook een mannetje hoeft te zijn hoor.ook vrouwtjes rijden op elkaar. Maar weet jezeker dat het een rammetje is? zie je balletjes hangen? voor de zekerheid wel scheiden, want bij konijnen gaat het heel snel. Voedsters kunnen elke dag gedekt worden en vrijwel altijd is ze dan zwanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals marlieke al zei hoeft rijden niet te betekenen dat je konijn een mannetje is...

rijden doen konijnen niet allen als behoefte bevrediging maar ook ter bepaling van de rangorde.

na een castratie is het bekangrijk dat je konijn goede pijnstilling krijgt en snel weer gaat eten.

na de castratie magie enkele dagen niet op bodembedekking zitten ivm de wond.

ook is het mega belangrijk dat een konijn nooit mag vasten voor een operatie!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb het gelezen van het eten en ook van de bodembedekking. Toen ik een afspraak bij de dierenarts heb gemaakt ben ik meteen op deze site op zoek gegaan naar informatie over de castratie en ook over een eventueel nestje.

Maar toch bedankt voor alle tips hoor. Ik ga ze zeker toepassen en goed op Knuf letten na de operatie! :baby: :thankyou:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .