Ga naar inhoud

Ademhaling van mijn konijn.


Nina

Aanbevolen berichten

Misschien ben ik wel overbezorg hoor, maar ik zit met het volgende: soms lijkt het net of mijn konijn het benauwd heeft ofzo. Zijn neusje trekt hij dan heel hoog op en zijn lijfje gaat best snel op en neer. Dit is niet omdat hij heel erg aan het huppelen is geweest, het gebeurt ook als hij gewoon in rust is.Ik heb er een filmpje van gemaakt en hoop dat jullie er even naar willen kijken.(Het is op het filmpje iets minder duidelijk te zien dan in het echt)French Lop Rabbit - pict0386.avi @ ZippyVideos.com - Free Video Webhosting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan helaas het filmpje niet bekijken (ik mis een plug-in) maar het kunnen volgens mij meerdere dingen zijn, hoeft niet per se benauwdheid te wezen. Hij zal iig niet helemaal op zijn gemak zijn dan. Misschien hoort of ruikt hij iets? Of hij heeft pijn, kan ook nog.

Hoe staan zijn oren als hij zo ademt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het filmpje even gedownload. Ik kan er zo niet zo veel van zeggen, misschien iemand anders wel. Hij ziet er niet echt benauwd uit eerlijk gezegd, maar ook niet alsof hij ergens alert voor is. Die van mij hebben dit ook af en toe, misschien is het innerlijke onrust. Jammer dat zijn snuitje niet veel te zien is op het filmpje, ik denk dat je daar meer aan hebt dan de adembewegingen zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Petra.Hier even een filmpje van zijn neusje. Dit is vlak na dat andere filmpje opgenomen. Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, en is er helemaal niks aan de hand. PICT0385.flv - Video - Photobucket - Video and Image Hosting Op een gegeven moment doet hij zijn koppie naar beneden maar al snel komt hij weer omhoog dus is zijn neusje weer te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, het tweede filmpje kon ik wel bekijken...

Tja ik zie niets mis hoor...

Nu zou ik dit wel door de DA grondig laten nakijken. De DA zou dus extra goed naar zijn longen EN zijn hart moeten luisteren. Als dat ok is, hoef je je zeker geen zorgen meer te maken.

Merlot heeft dat ook, Clicquot is even oud en even groot dan hij, maar als ze neerliggen, gaat Merlot zijn neusje veel meer op en neer en ook zijn ademhaling is veel duidelijker te zien dan die van Clicquot.

Nu heb ik al 2 konijnen aan een hartaanval verloren en konijnen die een hartprobleem hebben, ademen ook "harder" dan normaal. Mijn DA heeft Merlot dus al 2 keer grondig nagekeken, hij begrijpt mijn angst, maar kon niets vinden. Nu, ik ben er nog steeds regelmatig ongerust in en ook de DA kon geen reden geven voor het verschil in ademen bij onze tweeling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er verder niemand die iets weet?Ik heb hem op dit moment ook los lopen en hij doet het nog steeds en heel soms maakt hij ook een dikke zucht. Tenminste, het lijkt of zucht hij.Maar hij lijkt er trouwens niet last van te hebben ofzo, hij huppelt vrolijk rond en komt bij me voor aandacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook lastig er iets van te zeggen...

Wij hebben ook een konijntje dat heel snel ademt.

Hij is ook erg ziek ziek geweest en mijn ervaring is dat als ze het echt benauwd krijgen dat ze dan niet languit gaan liggen, of heel even en dan gaan ze toch weer rechterop zitten. En toen onze Fuz benauwd was at hij ook steeds minder. Misschien is hij wel een beetje verkouden en is het zuchten een nies die niet doorzet? Zolang hij geen geluid maakt bij het ademen zal hij denk ik niet benauwd zijn. Maar goed ik kan er weinig van zeggen natuurlijk. Zoals Petra ook zei, als je je zorgen maakt moet je gewoon even naar de da gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de dierenarts. Hij had een klein beetje een nat neusje + een beetje natte oogjes. Zijn longetjes waren gelukkig schoon.Hij heeft antibiotica gekregen, hiervan moet hij 2x daags 0,5 ml binnenkrijgen. Dit is noodzakelijk omdat het anders chronisch zou kunnen worden. Dus ik ben maar wat blij dat ik gegaan ben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .