Ga naar inhoud

Mijn konijn heeft schilvers


Claire

Aanbevolen berichten

Stronghold is een middel tegen parasieten dat je in hun nekje kan druppelen. Voor konijnen moet je de variant voor kittens gebruiken. Erg belangrijk, want de andere varianten zijn schadelijk voor je konijn.

Je kan gewoon best even met je konijn naar de DA gaan. Die kan dan onder de microscoop wat schilfers onderzoeken en kijken of er mijten tussen zitten. En als dat het geval is, kan die je dadelijk de juiste medicatie geven.

Stronghold moet je 2x doen, de tweede keer 3 weken na de eerste, omdat mijten een cyclus hebben en in sommige stadia zijn ze niet vatbaar voor de werking van Stronghold.

Hier wat uitleg: Stronghold

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom?

1/.

2/Omdat er genoeg info over mijt te vinden is op het forum (zoals boven al aangegeven) en het slecht een heel klein beetje moeite kost om die op te zoeken.

Wat bedoel je met dit:

'Omdat dit lid bij verschillende topics onze raad gewoon in de wind slaat'

Gr. Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben naar de dierenarts geweest. En het geen schurft of luizen of wat dan ook. Maar mijn konijn si oud endaarom kotm dat zij die meneer. Dus ja Het is niks. Heeft wel een injectie gegeven voor de zekerheid. Gr. Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het wederom een beetje vreemd verhaal om eerlijk te zijn....

de dierenarts zegt dat er niks aan de hand is maar geeft wel een injectie.....

heeft ie ook monsters genomen en die onder de microscoop bekeken om uit te sluiten dat het geen mijt is?\

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .