Ga naar inhoud

Hoe verschillende hoeveelheden eten geven?


xxMarieke

Aanbevolen berichten

Wat ik heb geleerd op dit forum is dat je ze het voer geeft dat voor hun volwassen gewicht is, ehhh. overnieuw....(begrijp het zelf niet eens:)).

Je moet er dus achter zien te komen hoeveel ze gaan wegen als ze volwassen zijn, dit kan door ze nu te wegen, leeftijd te vermelden en een foto te plaatsen zodat onze experts hier je een gewicht kunnen geven of als je een echt ras konijntje hebt, het ras vermelden.(als ik dat fout heb, verbeter me aub!:bounce:)

Dan kan je aanhouden ongeveer 20 gram biks per kilo; uitgaande van het volwassen gewicht. Als je ze daarnaast ook groente geeft kan het aantal gram biks verminderd worden. Met hoeveel, dat weet ik niet helaas.

Het belangrijkste is dat ze genoeg hooi eten, niet afvallen, niet te dik worden en hun blinde darm keutels opeten. Dat ze met zijn tween zijn betekend dat je ze goed in de gaten moet houden of er niet 1 is die afvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaliter geef je een konijn 25 tot 30 gram biks per kilo lichaamsgewicht uitgaandevan het volwassen gewicht.

om erchter te komen wat je konijn uitgegroeid zal gaan wegen moet je haar op de weegschaal zetten, en haar leeftijd en gewicht van nu met een foto even hier posten.

de fokkers kunnen je dan wel een richtlijn geven van hoe zwaar ze zal gaan worden.

als hety een echt raskonijn betreft kunnen ze een gerichtere schatting geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 kilo en 2.5 kilo = samen 3.5

dus dan geef je even uitgaande van 30 gram biks omdat ze in de groei is....

105 gram op een dag.

nu moet je alleen even aankijken dat t manneke niet alles op gaat eten.

je kunt er ook voor kiezen om deze hoeveelheid in twee porties te geven.

als ze er straks een fikse portie groen naast eten kun je in biks minderen, maar dan moet het een portie groen zeker ter grootte van een groot bord zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .