Ga naar inhoud

symptomen schijnzwangerschap


krabby en leo

Aanbevolen berichten

Welke kunnen zoal de symptomen zijn van een schijnzwangerschap?

Ik heb vooral al gelezen over een nestje maken en beschermend gedrag .

Mijn Krabby is momenteel vrij agressief en enorm dik. Ze is één jaar oud en woont samen met haar (sinds oktober) gecastreerd mannetje. Ze heeft in oktober ook al een nestje gehad van 3 mooie nijntjes.

Zou zij ook schijnzwanger kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, lijkt me van wel. Als zij niet gecastreerd/ gesteriliseerd is dan kunnen ze dat blijven doen. Het agressieve herken ik wel, dat deed mijn konijntje ook als ze schijnzwanger was. Alleen dat die van jou ook dik is kan ik niet plaatsen.

Ze kan niet opnieuw echt zwanger zijn toch? Of eet ze misschien alle brokken op voordat haar man erbij kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Operatie mislukt, nee, lijkt me ook onwaarschijnlijk hoor! Ik zou hem in de gaten houden, en vaak wegen. Als hij afvalt en zij maar blijft aankomen, zal je over moeten gaan op apart voeren en er bij blijven tot het zo goed als op is denk ik. Misschien hebben andere hier op het forum daar meer ervaring mee.

En misschien als je voedster heel vaak schijnzwanger is overwegen om haar ook te laten opereren. Ik heb dat wel bij mijn voedster laten doen, zij was heel vaak schijnzwanger nog voordat ze 6 maanden oud was. Dat brengt ook stress met zich mee en de agressie tegen over jou. De operatie is helemaal top gegaan hoor! In vergelijking met de ram had Noah (de voedster) nergens last van....een echte vrouw! Uiteraard zijn aan elke operatie risico's verbonden maar daar ben je mee bekend aangezien jou ram al is gecastreerd. En elk konijn is natuurlijk anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze is dus duidelijk schijnzwanger! Ze heeft een prachtig nestje gemaakt, ocharme!

Het nadeel is, dat ze dus enorm aggressief naar mij toe is. Als ik met eten aankom, trekt ze het al grommend en bijtend uit m'n handen!

Zo was ze helemaal niet toen ze in oktober een écht nestje gehad heeft. Toen was ze veel rustiger (lees "normaler").

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .