Ga naar inhoud

ontlasting


kanjer

Aanbevolen berichten

hoi

wij zijn nieuw hier, en we hebben een vraagje.

wij hebben 2 teddy dwergkonijntjes gekocht voor de kinderen van de buiten schoolse opvang ze heten gompie en kanjer.

nu is kanjer volgens ons niet zo lekker. hij heeft last van dunne ontlasting en het blijft allemaal vast zitten in zijn haren.

nu heb ik het gisteren gewassen met konijnen shampoo en het weg geknipt rond het poepgaatje zodat de ontlasting er niet in kan blijven zitten.

maar vanmorgen zat hij weer onder zijn ontlasting, zijn poten waren vies en hij stonk vrezelijk.

wie heeft er een idee wat dit kan zijn en hoe kan ik dit stoppen.

de konijntjes zijn ongeveer 7 weken en krijgen speciale voer voor baby konijntjes. ~~(bix)

Link naar reactie
Delen op andere sites

met dit konijntje moet je naar de dierenarts! zeker als de diarree al enkele dagen duurt. diarree kan voor jonge konijnen fataal zijn.

normaliter kun je bij diarree nog wel proberen met ze enkel een dag alleen op hooi en hooithee te zetten... maar aangezien dit al enkele dagen duurt en t een erg jong konijntje betreft zou ik hier zeker mee langs een dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

we zijn vanmiddag naar de dierenarts geweest. we hebben ander voer mee gekregen wat we via een spuitje naar binnen moeten spuiten. waarscheinlijk is het stress. we moeten zijn billen elke dag schoonmaken, en morgen moet ik weer bellen met de dierenarts omte vertellen of het goed gegaan is.

we hopen dat alles nu weer goed komt. waarscheinlijk heeft hij ook te veel gegeten van het bix. daar kan hij ook van aan de diaree zijn. nu maar af wachten hoe het verloopt.

nog heel erg bedankt voor de informatie.

groetjes Van ons

Link naar reactie
Delen op andere sites

t beste geef je de konijntjes biks korrels en geen gemengd voer( weet niet wat je gaf maar ff ter info..)

in biks zit alles wat ze nodig hebben.

de normale maatstaaf voor het geven van voer is 25 tot 30 gram biks per kg lichaamsgewicht, uitgaande van het volwassen gewicht!

verder moeten konijnen altijd hooi tot hun beschikking hebben om te eten.

dus. zet de konijntjes eens op de weegschaal. en plaats dan hoier de gewichten en de leeftijd van de konijntjes!

komen ze bij een fokker vandaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

t beste geef je de konijntjes biks korrels en geen gemengd voer( weet niet wat je gaf maar ff ter info..)

in biks zit alles wat ze nodig hebben.

de normale maatstaaf voor het geven van voer is 25 tot 30 gram biks per kg lichaamsgewicht, uitgaande van het volwassen gewicht!

verder moeten konijnen altijd hooi tot hun beschikking hebben om te eten.

dus. zet de konijntjes eens op de weegschaal. en plaats dan hoier de gewichten en de leeftijd van de konijntjes!

komen ze bij een fokker vandaan?

hoi,

wij gaven al bix aan de konijntjes maar dan bix speciaal voor jonge konijnen. elke dag krijgen ze een vers pluk hooi en schoon water :D

kanjer weegt 300 gram, gewogen bij de dierenarts, en binky weegt 500 gram. dus dat verschilt nogal.

ik moet van de dierenarts nu met een spuitje voer in brengen, in de hoop dat het beter met kanjer gaat. de dierenarts zegt ook dat het met dwangvoeren misschien het konijntje nog te redden is.

ik heb ze bij een fokker in nijkerkerveen vandaan. ze heeft er heel veel zitten. en zag er allemaal wel goed uit.

de leeftijd van de konijntjes zijn ongeveer 7 a 8 weken.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de da ook gekeken naar de mogelijkheid dat hij cocciodiose heeft?

wat is dat???

de dierenarts heeft ons verteld dat het misschien stress is, of te veel voer (bix) wij deden altijd het bakje met een bodem bedekken nu weten we dat dat niet moet. we hebben nu bix mee gekregen van de dierenarts en dat proberen we nu uit.

kanjer is nog steeds aan de diaree en ik was hem elke dag met water en als het er echt stinkt en vies is met konijnenshampoo.

ik heb hem nu op schoot in een theedoek om te drogen, en hij knarsetand een beetje. ik wilde dat ik hem begreep en wist wat er met hem was! ik hoop dat hij geen pijn heeft!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

300 gram is veel te licht! Dan is hij ondervoed!

Cocciodiose is een parasiet, waar konijnen heel ziek van kunnen worden, vooral jonge konijntjes en konijnen met een mindere weerstand kunnen hier last van krijgen, en zeker voor jonge konijntjes kan het dodelijk zijn als je er niet optijd bij bent.Meestal krijgen ze er last van na stress, in dit geval de verhuizing. Symptomen zijn oa heel erge diarree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

300 gram is veel te licht! Dan is hij ondervoed!

Cocciodiose is een parasiet, waar konijnen heel ziek van kunnen worden, vooral jonge konijntjes en konijnen met een mindere weerstand kunnen hier last van krijgen, en zeker voor jonge konijntjes kan het dodelijk zijn als je er niet optijd bij bent.Meestal krijgen ze er last van na stress, in dit geval de verhuizing. Symptomen zijn oa heel erge diarree.

ik heb gezegt tegen de fokster dat hij te licht was.waar ze vertelde dat dit Teddy dwerg konijntjes zijn en dat ze dan niet zo zwaar wegen. maar inderdaad kanjer was een coufeuse konijntje vertelde de DA. maar hij is nu beter af en heeft geen pijn meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wou hwt niet zeggen van Nijkerkerveen maar bij mij gaat er dan ook een alarmbelletje rinkelen..

Nog even over dat gewicht, die fokster kan dat wel zeggen maar dat is onzin. Alle nijntjes horen bij 6 of 7 weken nou weet ik het niet precies meer, 500 gram te wegen. Ook als het dwergkonijntjes zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 6 weken leeftijd hoord een dwerg konijn 500 gram te wegen in goede gezondheid........... je bent met het konijntje slachtoffer geworden van b fok.

Dit konijntje kwam of niet goed mee uit groot nest .Of was dus veel ste jong.

De fokster waar jij je konijn hebt gehaald is nog omstreden en laat veel slachtoffers na in nederland............................

Je krijgt nu een nieuw nijntje zorg dat ie 500 gram weegt op zijn minst dan is ie 6 weken.

En succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 6 weken leeftijd hoord een dwerg konijn 500 gram te wegen in goede gezondheid........... je bent met het konijntje slachtoffer geworden van b fok.

Dit konijntje kwam of niet goed mee uit groot nest .Of was dus veel ste jong.

De fokster waar jij je konijn hebt gehaald is nog omstreden en laat veel slachtoffers na in nederland............................

Je krijgt nu een nieuw nijntje zorg dat ie 500 gram weegt op zijn minst dan is ie 6 weken.

En succes

wij mogen hem ophalen in de week van 10 mei, maar wij willen hem dan nog 1 week later. ongeveer en als hij te klein in neem ik hem ook niet!

ze gaf geen geld terug, en vertelde me nog eens duidelijk dat 2 rammen wel bij elkaar kunnen, als je ze met 3 maanden laat helpen hebben ze nooit die gevoelens gekent zegt ze!. ze zei ook dat 300 gram goed was voor een teddy dwerg konijntje. en dat zijn broer gewoon groot was uitgevallen!. ze had geen voedster meer zitten helaas, maar als het niet gaat dan gaan ze apart!.

ook ga ik kijken of hij 500 gram weegt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn 2 fokkers in nederland die 2 rammen adviseren let op dit is niet correct.Niet in het belang van de dieren.....................Ze had ook geen voedsters meer zegt eigelijk genoeg.Verkoop dan maar 2 rammen.Is zei er ook van af.Dus haal je het volgende nijntje op en is ie ook te ligt in gewicht.Heb jij simpel weg recht op geld terug of je dat door zet is jouw zaak ................er zit een half jaar garantie op een konijn.De dieren arts kan aantonen dat ie te klein en ondervoed was...........Ik zelf adviseer ook dieren winkels sommige heben er wel oren naar wat ik te vertellen heb.Dat een konijntje dus op 6 weken in goede gezond heid 500 gram moet wegen.Hoe kan ik dit weten .................

Ik ben fokker en mireille hier op bb ook zei fokt dwerg konijnen en ik fok nederlandse dwerghangoren.Wij wegen de dieren van af de geboorte en hebben dat in groei lijsten gezet.En verschild nog al heeft de moeder veel of weinig melk.Hoeveel jongen ect.

we kwamen tot de conclussie dat een gemideld jong en wij fokken de kleinste rassen op 6 weken leeftijd in normaal goed conditie 500 gram moet wegen.hier verhuizen ze met 7,8 of zelf pas 10 weken.Dat ligt er aan of ze goed zelfstandig kunnen eten zonder moeders .Ze gaan hier eerst apart voor ze eventueel naar de mensen thuis gaan.Dat bekijk ik per konijn.Maar vaste regel ze moeten boven de 500 gram zijn.Zijn ze dat niet blijven ze langer bij moeders en dus hier.Klaar op deze manier ben ik zelf nooit een jong verloren die naar de mensen thuis is gegaan door mijn schuld.En dat wil ik graag zo houden en de juiste info staat op mijn site.En ze worden behandeld tegen coc dat is een dodelijke ziekte vooral voor jonge konijntjes.In jouw geval vermoed ik dat het jong direct van moeders af kwam en te jong en te licht was in gewicht.Hij dronk simpel weg nog melk en kon nog niet voldoende zelfstandig eten.Dan krijg je en stress moeders weg en nieuw huis en veel mensen er omheen wat ie ook niet gewend was en dan stoppen ze met eten.Hopelijk heb je hier wat aan en neem altijd voer mee wat het jong eet ook heel belangerijk voor de over gang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .