Ga naar inhoud

even een vraagje...


corrina

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week donderdag mijn teddy widder opgehaald toen ik thuis kwam bleek dat ie pas 6 weken was... nu dus 6,5 week, die vrouw had gezegd dat ie 7 of 7,5 week was.

Nu had ik een paar vraagjes.... ben een beetje ongerust zeg maar....

Hoe zwaar moet een teddy widder van ongeveer 6,5 week zijn?

Voel wel heel goed zn ribben etc zeg maar!

Hij is ook een beetje schuw als ik naar zn kooi loop of zit en wil dan vaak zn huisje in kruipen!

En is een teddy widder altijd heel rustig want hij is soms wel even nieuwsgierig maar gaat dan weer rustig zitten/liggen....

Ik heb ook het idee dat ie niet helemaal goed eet en drinkt.

Probeer m zoveel mogelijk eruit te laten en vast te houden , maar hij vind t maar helemaal niks om op onze houte vloer te lopen en als ie in de handen is lijkt ie het wel erg lekker te vinden en maakt een soort geluid....weet alleen niet wat dit betekend.....ik vraag dit even want ik dacht dat knarsentanden goed was maar dan schijnt een konijn pijn te hebben...?

Hoe weet ik of het knarsentenden is of dat het een ander geluid is?

Hij lijkt het wel naar zn zin te hebben want hij ligt nu languit naast me op de bank!

Mijn andere konijn is een voskonijntje en was volgens mij veel drukker / nieuwsgieriger toen die zo jong was dus ben een beetje ongerust zeg maar!

Misschien dat ik toch maar even langs de dierenarts ga voor de zekerheid...

Nou hoor het graag van jullie!!!!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt idg twee 'soorten' van krasetanden, zachte maalgeluidjes en echt knarsetanden.. als hij zachte maalgeluidjes maakt is het oke, maar echt knarsetanden betekend dat hij echt pijn heeft of echt doodsbang is! En het verschil ertussen, ja maalgeluidjes is gewoon zoals hij eet, en knarsetanden hard en beejte zoals met je nagels over het schoolboord, of zoals een mens dat ook doet. Ook heb ik ergens gelezen dat je ook kan bepalen of je konijn te dik of te dun is door te voelen aan zijn ruggraat, als je die heel erg voelt is hij te dun, een beetje is het goed en helemaal niet kan hij te dik zijn.. maar ik weet niet helemaal zeker of dat klopt..:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hij maakt iig zachte geluidjes en dan vooral als ik m tussen zn oortjes kriebel....

En ik voel idd wel heel goed zn ribben en ruggengraat enzo , en hoeveel moet zo;n jong nijntje eten wamt naar mijn idee eet hij niet zoveel , maar misschien is t wel genoeg??

Hij is alleen zoals ik hier boven al zei niet zo levendig en nieuwsgierig als mn vosje toen die zo jong was... vind t niet erg maar ben dan gelijk ongerust of het wek normaal is enzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zachte geluidjes zijn een beetje zoals wat hij ook doet bij het eten als je hem achter zijn oortje kriebelt is dat niet erg ofzo hoor, hier wordt er wat afgeknort met dat soort geluidjes als er geaait en geknuffelt wordt. En hoeveel een jonge moet eten weet ik niet precies.. idg mag een jong konijntje onbeperkt biks hebben en (jong en oud) onbeperkt hooi. Als je konijntje ouder is moet het geloof ik 25 gram (?!?) per kilo lichaamsgewicht hebben, maar dat kan je hier op de site vinden. Maar als je denkt dat hij niet genoeg eet kan je even met hem (SNEL!) langs de dierenarts gaan en kijken of er iets mis is waardoor hij gewoon niet zo veel eet? Misschien is het niets, maar dan zijn al je zorgen ook gelijk weg en kan hij even kijken of hij niet te dun is. Ik heb ook heel snel dat ik ongerust ben hoor, ben je niet de enige, zullen vast nog veel meer mensen hebben ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd ben erg snel ongerust!!! hihi

Mijn andere konijn(vosje) was een stuk drukker en at veel meer toen hij zo klein was....

Leg iig iedere ochtend ruime hoeveelheid hooi in zn kooi en dat lijkt hij wel aardig te eten!

Verder lijkt hij t wel naar zn zin te hebben , ligt vaak languit in zn kooi

Ga woensdag toch even langs de dierenarts ff voor de zekerheid!

Zal wat vertellen als ik geweest ben!

Of hij moet ineens morgen veel gaan eten dan ben ik gerust gesteld! haha

Bedankt voor je reactie!

Heb dan toch een afspraak voor mijn ander nijn moet zn prik hebben...

Iig bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij wat beter eet! Misschien kan je hem eens wegen, er zijn hier genoeg mensen op het forum die je zullen zeggen of dit gewicht goed is voor een Teddy Widder van 6,5 weken. Wel jammer van die fokker dat ze hem al op 6 weken heeft meegegeven, dat is nog veel te jong. Weeg ook het eten eens dat je hem geeft, dan kun je zien hoeveel gram hij opeet per dag. Dan heb je een beter idee of dit voldoende is of niet en kun je ook aan de dierenarts vertellen hoeveel hij juist eet. Eet hij ook hooi?

Je vertelt dat hij uitglijdt op de houten vloer, misschien kun je een tapijtje leggen dan gaat hij hem veiliger voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee ik ga idd wegen hoeveel ik hem geef en dan kijken hoeveel hij opeet!

Zeker jammer dat zij hem zo vroeg heeft meegegeven!!!

Maar goed hij is hier en ben er blij mee!

Ik heb al een tapijt neer gelegd want anders loopt hij niet....haha veel te glad denkt hij!

Hij eet ook hooi maar is ook moeilijk om bij te houden want ik leg iedere dag een grote hoeveelheid in een hoek en lijkt hier wel genoeg van te eten maar hij gaat er ook wel eens in liggen en het is dan moeilijk te zien of hij wat op heeft.....

Nog een vraagje....in de hoek staat een konijnen wc ik heb er alleen een krant in gedaan omdat ik gelezen had dat dat goed kan zijn om m zindelijk te maken.... maar hij gaat er ook gewoon languit in liggen!!!

Heb net zijn kooi verschoond en natuurlijk zn wc en gaat dan weer languit daarin liggen....

Doen konijnen dit altijd?

En hoe kan ik m dan het beste zindelijk maken?

En hij heeft soms plakpoep maar niet de hele dag enig idee waar dit door kan komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouw ik weet niet precies hoeveel een Teddy Widder moet wegen na 7 / 7.5 weken, maar mijn konijntje (een dwergje met een beetje Lionkop mengsel) woog met 10 weken ongeveer 600 gram en nu weeg hij 1,1 kilo ongeveer, hij is van augustus (weet niet precies hoe oud hij is, is een konijntje van de Intratuin, maar vond hem zo lief kon hem niet laten zitten toen ik hem zag:$) Maar die 600 gram was voor eentje van 10 weken goed hoor, maar weet niet hoe de verhouding is tussen de groote van een dwerg en Teddy Widder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .