Ga naar inhoud

A.Vogel zalf bij konijnen?


Freud

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Zoals het vaak een FH betaamt, heeft Freud altijd wel wat korstjes in zijn ooghoeken (waar de vacht begint, dus niet in z'n oog zeg maar).

Deze halen we iedere dag weg tijdens het aaien of even met een nat papiertje. Verder geen pus ofzo of grote korsten.

Vandaag heeft hij daar echter wat bloed zitten. Het is dus zeg maar een beetje open. Heb het schoongemaakt met een natte tissue.

Nu is mijn vraag, kun je zalf van A. Vogel (zoals Echinaforce of Bioforce) gebruiken bij dieren?

Ik heb namelijk wel een antibioticazalf (Terramycine/onstekingswerende oogzalf) hier liggen, maar wil het liever op een andere/natuurlijke manier aanpakken in eerste instantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou idd goed kunnen dat het door zjn nagels komt!

op zich mag je bij konijnen wel bijvoorbeeld calendulan zalf gebruiken maar of dat nu zo geschikt isom in zijn ogen te smeren???? als het echt open is zou ik toch voor de AB zalf gaan... zeker gezine het feit hoe snel konijnen infecties ontwikkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .