Ga naar inhoud

Mijn lieve Hummer wil niet meer eten


christel&Rocket

Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen,

Mijn konijn Hummer (7,5 maanden oud) is maandag gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Hummer vond het namelijk heel leuk om overal te plassen behalve in zijn kooi en ook deed hij af en toe grommen mijn vorige konijntje Rocket wat helaas is overleden was ook gecastreerd dus ik had er wel vertrouwen in.

Eenmaal thuis gekomen maandagmiddag ging hij heel stil in een hoekje liggen, waarschijnlijk nog van de narcose en pijn. hij heeft toen aardig wat hooi gegeten en wat stukjes appel en wortel. dinsdag werd het eten steeds minder. ik ben toen terug gegaan naar de dierenarts en die heeft de wond nagekeken en die was goed en hem gedwangvoerd met olvarit wortel en een injectie gegeven voor zijn darmen op gang te krijgen. vanaf dat moment zijn wij hem zelf ook gaan dwangvoeren omdat hij niets meer nam. drinken doet hij al helemaal niet meer zelf. nu hebben we gister zelf het middel gehaald bij de DA om zijn darmen op gang te krijgen en dit geven wij hem elke 6 tot 8 uur. we dwangvoeren hem met olvarit wortel gemengd met water zodat hij ook genoeg vocht binnenkrijgt en hij krijgt water en dan nog brinta aangemaakt met water voor de vezels. af en toe pakt hij vlak na het dwangvoeren wat wortelloof en soms een heel klein stukje peterselie maar verder eet hij niets uit zichzelf. wel wast hij zich regelmatig maar ligt er verder maar rustig bij. ook knarsetant hij af en toe maar dat deed hij eigenlijk altijd al vaak als je hem al aanraakte om te aaien. als ik bij hem ga liggen krijg ik ook nog likjes in mijn gezicht en een buikmassage laat hij ook toe. heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen, gas is het denk ik niet want hij legt wel wat kleine keuteltjes sinds gisteren.

plies help mij en mijn kleine Hummertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie.

voordat hij geopereerd had at hij altijd alles dus het is echt pas na maandag gebeurd. de dierenarts denkt dat hij geen haken heeft en dat het alleen maar extra stress kost omdat nou na te gaan kijken. hij heeft 2 dagen pijnstilling gehad maar werd daar nog suffiger van! is het niet al een beetje ee goed teken dat hij wel af en toe wat groenvoer eet? ook heeft hij 3 dagen antibiotica gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

haken kunnen zich al binnen enomr korte tijd ontwikkelen!! je dierenarts kan pas zeker weten dat er geen haken zijn als hij in zijn mondje heeft gekeken!

hij zal ergens pijn hebben en dat is de reden dat ie niet eet!!!

ik ben het helemaal met cindy eens dat doit beestje gezien moet worden door een dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net de lijst met dierenartsen bekeken die jullie aanbevolen hebben en om kwart over 1 heb ik een afspraak bij de DA ik voel me wel een beetje rottig tegenover mijn eigen DA omdat ze altijd het beste willen maar nu aangegeven hebben dat ze na dwangvoeren niets meer kunnen doen. dus nu maar hopen dat ik misschien andere pijnstilling krijg waar hij niet suffig van wordt en dat ze misschien iets kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben t met cindy eens metacam in mijn ervaring een super pijnstilling en blijven dwangvoeren ..

don de bruin is de goeie die je moet hebben, het kan zijn hoor dat ie in een andere straat zit dan ik dacht...

laat je ff weten hoe het afloopt??

als ie pijn heen heeft eet ie niet vallen z;'n darmen stil, dus echt blijven dwangvoeren...

Christel hoe reargeert ie als je dwangvoert laat hij t gemakkelijk toe og stribbelt hij tegen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

carprofen is een prima pijnstiller.... máár... vaak werkt alleen carprofen niet afdoende!

ik heb de drops drie dagen gegeven nog náást een pijnstillende prik.. weliswaar drie keer per dag een onderdosering dan om een spiegel in zijn bloed te houden.

nu betrof het bij mijn konijn vorige week wel ook een andere ingreep.

bij de castratie van beide heren hebben ze allebei met een pijnstillende prik tolfedine voldoende gehad.....

nadeel van de drops vind ik dat als dwangvoeren al; moeilijk gaat door pijn je die drops er ook heel moeilijk goed in krijgt.....

en als ze echt hevige pijn hebben krijg je ook de dwangvoeding er niet meer in doordat ze gewoonweg niet meer slikken....

heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou we zijn net terug van de da.

ik keek mijn ogen uit Hummer liet zich na even tegen te stribbelen oppakken alsof hij een babytje was en de da voelde aan zijn buikje en zei hij heeft geen gas, z'n darmpjes zijn wel wat leeg maar als je blijft dwangvoeren is het goed, hij heeft redelijk genoeg water, zijn blinde darm is goed en de keutels komen eraan. vervolgens liet hij de wond van Hummer zien en haalde een konijntje van achter wat nog sliep en vanmorgen was gecastreerd en bij dat beestje zag je niet eens hechtingen en bij geen wond. bij Hummer zitten twee grote hechtingen en twee wondjes dus. de da zei dat dit ook een manier was maar de manier waarop hij castreerde veel beter voor het beestje was en het zag er ook zo uit, je moest goed kijken om te zien waar hij nou precies de wond had. verder hebben we speciaal dwangvoer meegekregen en nog wat tips dus nu heb ik misschien weer wat goede hoop. ik houd jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft via een injectie darmopwekkers gekregen en via een injectie carprofen. de da vond dat toch een goede pijnstiller. we hebben hem net gedwangvoederd met het eten van de Da en het lijkt of hij het een stukje lekkerder vindt als dat wortelhapje. het zakje met dwangvoer was 50 euro wat natuurlijk niets uitmaakt want ik doe alles voor Hummer maar we hebben hem er 1x eten meegegeven en meneer is op zijn gemakje begonnen aan het hooi en al wat brokjes haha. of de injectie heeft goed geholpen of hij heeft zich na 1x voeren met dat eten al een stuk beter gevoeld. moet ik nu wel gewoon door blijven gaan met het geven van dat voer ook al eet hij af en toe wat hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben Hummer nu twee keer gewangvoerd met dat voer en dat ging goed.

ik heb hem net wat wortelloof gegeven en dat at hij, hij heeft een stuk wortel op, wat water uit zijn drinkfles gedronken zelfs al wat droogvoer gegeten. vinden jullie dat ik het nu moet aankijken tot morgen of hem toch nog dwangvoeren. hier krijgt hij natuurlijk ook stress van he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .