Ga naar inhoud

Verwend nest?


Jaa

Aanbevolen berichten

Geachte konijnen-liefhebbers,

Mijn konijn, een goede eter, eet vanaf ongeveer het weekend geen biks meer. Ze eet veel hooi, stro, hard brood en wortel en het lijkt alsof ze wel gewoon honger heeft. Ze eet dus alles, maar geen biks. Ik heb sinds een week of 2 een ander merk biks, het ziet er wat goedkoper uit dan die van de Intratuin.

Wat is het probleem? Is madam gewoon verwend en kieskeurig met biks of is er wat anders aan de hand?

gr Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis altijd beter om geleidelijk over te stappen van het ene merk naar het andere merk ...

je kunt het dan eerst met elkaar mengen en steeds meer van het nieuwe merk er bij doen tot dat ze alleen het nieuwe merk eten ...

dit is om problemen zoals diaree te voorkomen ...

heb je helemaal niks meer van het oude merk liggen ...?? of kan je niet aan iemand anders vragen het voor je te halen ...??

veel succes er mee en hopelijk eet ze snel weer alles op ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jango weigert ook om biks te eten... Soms eet hij het een dag wel op en andere dagen begint hij meteen met de bak te gooien. Ik zorg ervoor dat er heel veel hooi in het hok ligt en dan moet hij maar kiezen of hij de biks wil eten of niet :) Hij krijgt 's avonds ook groenvoer dus uithongeren zal hij zeker niet. Jango wil eigenlijk alleen gemengd voer eten (kreeg hij bij de opvang) en ik wil dat hij Sience Selective biks eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .