Ga naar inhoud

Platte keuteltjes


*bonnie*

Aanbevolen berichten

Hoi,

Sinds dinsdagavond heb ik mijn nieuw nijntje Pistache.

Gisteren heeft ze een hele dag in het hok gezeten, vandaag mocht ze voor het eerst ook in de ren lopen.

Nu zie ik in het hok naast de harde keuteltjes ook platte kleine glimmende aan elkaar plakkende keuteltjes liggen.

Waar kan dit aan liggen ?

Ze krijgt de brok die ze daar ook kreeg, water en hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat dit haar blindedarmkeuteltjes zijn die ze heeft laten liggen en plat heeft getrapt.

hoeveel brok geef je haar?

na een verhuizing kan het wel eens voorkomen dat even moeten wennen aan de nieuwe situatie en daardoor even haar keuteltjes laat liggen!

even in de gaten houden dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef haar niet zo heel veel brok eigenlijk . . . Zal ik straks eens effe wegen hoeveel dat is, werk met maatbekertjes hier.

Verder is ze superactief. Het lukt me zelfs niet om fotootjes te trekken van der omdat ze zo snel over en weer huppelt...

En Picasso heeft sinds gisteren van de ren zijn plaatselijk toilet gemaakt... proper hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "keuteltrossen" zijn inderdaad blindedarmkeutels. Dat is heel normaal hoor. Die zouden ze eigenlijk moeten opeten omdat daar nog vitamines in zitten die ze nodig hebben. Dus je moet proberen die keutels te laten liggen.

Heb je een WCtje voor in haar kooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een franse dame moet zo'n 160 tot 180 gram biks per dag (24 uur) krijgen. Of minder wanneer je er groente bijgeeft. Dan in ieder geval minimaal 120-130 gram. Moet je even ervaren wanneer ze hun BDkeutels wel opeten en wanneer niet, dan vind je vanzelf de balans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een franse dame moet zo'n 160 tot 180 gram biks per dag (24 uur) krijgen.

Is dat voor volwassen leeftijd of voor kleintjes ?

Pistache is nu 10 weken...

Eten ze die keuteltjes niet op wanneer ze te weinig biks krijgen of juist wanneer ze teveel biks krijgen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is voor kleintjes en volwassenen. Je moet 25-35 gram biks per kilo van het uiteindelijke gewicht geven. Een frans wordt gemiddeld 6 kilo, dus vandaar de 160-180 gram. Kleintjes mogen in principe nog meer hebben voor de groei, maar Freud kreeg daar alleen maar meer BDkeutels van. Ze eten die keutels dus niet op als ze te veel biks krijgen (=teveel kolydraten meen ik). En als ze hem niet direct uit de kont opeten, laten ze hem liggen. Kans is klein dat ze hem dan alsnog gaan eten, ik haalde ze dan ook altijd weg. Anders ging meneer er alleen maar in staan en klitte die stront weer vast in zijn vacht :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .