Ga naar inhoud

Het gaat heel goed met Zinniz, alleen....


irishcoffee86

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Zinniz is al helemaal gewend in zijn nieuwe huis, we zijn naar de dierenarts geweest voor een APK en inentingen enzo. Hij is helemaal gezond. Hij springt vrolijk zijn hokje in en uit en snuffelt flink rond over het paadje van oude kussenslopen en het vloerkleed die we in de kamer hebben liggen (het laminaat daar waagt hij zich niet aan). Af en toe maakt hij een hele dolle bokkensprong van blijdschap.

Hij heeft wel staar, ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hun konijn hieraan hebben laten opereren, hoeveel kost dat en wat is de uitwerking?

Ook heeft hij, ontdanks dat hij toch erg zindelijk is (hij doet nooit wat in de kamer, echt alleen in zijn hok en ook aan 1 bepaalde kant van zijn hok) vaak de neiging naast zijn plasbak te gaan plassen, niet echt fijn. Hij doet het daarna dan ook nog wel in zijn plasbak, maar zeker 1 keer per dag doet hij het er dan naast. Hij is niet gecastereerd, zou dat er mee te maken hebben?

Alvast bedankt!

Zinniz en Iris

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht ook dat mijn konijn staar had, maar bleek een ontsteking en beschadiging aan het oog te zijn, operatie moet je wel op 100 euro rekenen. ik laat mijn konijn niet helpen aan zijn oog, enige oplossing is om hem er uit te laten halen :( dus gebeurt niet. konijn lijkt er ook geen last van te hebben dus makkelijke keus. als jij denkt dat het beter voor je konijn is moet je het doen, maar ik doe mijn (ko) nijn geen extra stress meer aan............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je op moet letten of hij er last van heeft of niet. Dieren kunnen zich heel makkelijk aanpassen aan een "handicap". Ik heb een hond die heel erge staar heeft en praktisch niets meer ziet maar hij kan er prima mee leven en is er heel vrolijk onder. Dus hem laat ik niet opereren.(Ik weet niet of die optie er uberhaupt voor hem nog is. Maar hoe dan ook doe ik het niet omdat ik denk dat het hem meer kwaad dan goed zal doen.) Ik denk dat jij dat ook moet bekijken voor je diertje. Afwegen of de risico's van de operatie opwegen tegen wat je wint. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals elk dier aan staar geopereerd kan worden zo ook een konijn.

Normaal gesproken geeft het wel een verbetering van leven voor een dier, maar je loopt altijd weer het risico dat het terug keert.

Ik weet niet hoe lang je konijn er al last van heeft, maar hij heeft er kennelijk mee leren omgaan.

Ik zou dan ook persoonlijk niet het risico nemen hem zo'n operatie te laten ondergaan terwijl hij blind ook vrolijk door het leven gaat.

Wat betreft dat naast de bak plassen.

Mijn vlaam noa heeft daar ook een gewoonte toe ontwikkeld die ik al snel met een hogere rand heb kunnen afleren.

Ze is nogal groot en ondanks het grote toilet past ze er als vlaam maar net in.

Iets te ver met haar kont naar achteren en ze zit over de rand.

Tja dan kan ik wel boos worden maar ze deed het niet expres.

Een toilet met hogere rand bood bij mij dus uitkomst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here! Mijn fransoos begon ook over zijn bak (die toch al redelijk groot was toendertijd) te plassen. Heb nu een bak van de Ikea (megagroot) en daar past hij mooi in. Het kost wel een keer zoveel houtkorrels, maar dat heb ik er graag voor over: alles blijft mooi in de bak (met hoge randen) en de zooi is ook stukken minder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .