Ga naar inhoud

Voor het eerst naar de dierenarts geweest


Marciana

Aanbevolen berichten

Gisteravond ben ik voor het eerst met mijn twee konijntjes van ruim 10 weken oud langs de dierenarts geweest. Gewoon voor een eerste kennismaking, praten over inenten en castratie en om de algehele gezondheid van ze te laten checken.

De rit erheen ging vrij goed maar eenmaal aangekomen bij de praktijk zaten beide konijntjes stil in hun reismandje. In de wachtkamer had ik de reismand op schoot en hoorde er rare harde geluiden uitkomen. Stampen bleek achteraf, had het nog nooit gehoord. Geslachtbepaling wees uit dat het inderdaad twee mannetjes zijn, de balletjes zijn alleen nog niet ingedaald dus ik kan ze nog niet binnenkort laten castreren. Voor inentingen moet ik woensdag terug omdat het dan een speciale entingsdag is waarbij ik maar 15 euro per konijn moet betalen. Verder was alles goed en zijn ze heel gezond. Ik dus heel blij. Alleen de prijs van het consult viel me tegen, ik betaalde 48 euro. Maar dat heb ik graag over voor m'n beestjes.

De terugrit verliep ook voorspoedig maar eenmaal thuisgekomen zag ik de twee zitten trillen in het reismandje, helemaal bang en gestresd en dicht tegen elkaar aan. Vond het zo zielig. Ik nam de beestjes in m'n armen en ze waren nog helemaal ontdaan, zo stil en anders dan normaal. Ze aten wel uit m'n hand maar het duurde nog wel een paar uur voordat ze weer een beetje ontspannen waren. En nu moet ik woendag weer terug voor de prikjes. Zie er tegenop omdat ik niet wil dat ze gestresd raken en bang worden. Heb echt met ze te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben ook blij dat alles goed is gegaan en dat het goed met ze gaat. Is altijd heel fijn om te horen toch?

Dit is trouwens mijn eerste ervaring met een dierenarts. Wel een beetje prijzig inderdaad. Weet niet of er iets bestaat als een verzekering voor dieren ofzo? Was het vergeten te vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het was een dubbel consult inderdaad. Maar ik heb echt van de tijd gebruik gemaakt. Had ook zoveel vragen omdat dit mijn eerste nijnen zijn natuurlijk. En de dierenarts nam ook uitgebreid en rustig de tijd voor al mijn vragen dus had wel het gevoel dat ik goed geholpen werd. En ook werden ze goed onderzocht. Ik zat er wel ruim een half uur ofzo, hihi. Ik kreeg ook goede adviezen mee. Hopelijk blijven mijn nijnen gezond. En voor een keertje vind ik het ook niet zo heel erg. Toch belangrijk voor mijn beestjes.

Maar ik zie nu wel tegen het laten inenten op (zucht). Heb zo met ze te doen. Maak me dan echt zorgen of ze dan niet te veel in de stress raken. Maar het belangrijkste is dat ze wel elkaar hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat vind ik ook heel erg wat je soms allemaal niet ziet op marktplaats! Soms zou ik willen dat ik al die konijntjes zelf een goed huisje kon geven, maar dat is helaas onbegonnen werk. Als al die mensen zouden kiezen voor wat het beste is voor het konijn dan zou alles er anders kunnen uitzien.....Maar ja, ik heb het helaas niet voor het zeggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .