Ga naar inhoud

Welk groenvoer tijdens deze periode?


KonijntjeDizzy

Aanbevolen berichten

ik ben enkele weken geleden begonnen met groenvoer. ze is al gewend aan andijvij, witlof en wortel. nu was ik in de winkel en andijvie lag er al niet meer. heb alleen witlof en wortel meegenomen omdat ik niet goed wist welke groente op dit moment nog meer kunnen.

nu las ik net dat je beter 5 verschillende groente kunt geven ipv meer groenten van maar 2 soorten. hier schrok ik wel van (omdat ik dit dus heb gedaan) wilt iemand me helpen want ik vandaag nog het beste kan gaan halen. thnx alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou eens kunnen beginnen emt wat kruiden te halen. zoals bijvoorbeeld peterselie en bassilicum. dit vinden ze over het algemeen heel erg lekker en is een enomr veilige groente!

een ander lekker iets is ruccola sla!

dat je met drie en niet met vijf soorten bent begonnen is geen ramp hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is geen verplichting he om vijf soorten te geven... het soi een aanbeveling. en aangezien je pas begonnen bent met het geven van groen is dat echt geen ramp...

ik zou als ik jou was er lekker wat kruiden aan toevoegen..... hier kun je makkelijk een takje van geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, jij die paardenbloemen staan ook weer volop bij mij in de tuin. Heb mijn nijnen dit weekend voor het eerste wat blaadjes gegeven....(ja voor het eerst, sorry:$) en Sam at ze op alsof hij ze kende van vroeger (hij komt uit het asiel) en Noah was iets terughoudener waardoor Sam haar blaadje jatte en opat.:bounce: Morgen weer nieuwe plukken, ben alleen zo bang dat er spinnen onder zitten, dus....vriend lief mag op jacht naar de sappigste blaadjes aan het eind van de tuin tussen het iets te hoog geworden onkruid :baby:

Mogen zo eigenlijk ook de stengel en de bloem van de Paardenbloem of alleen de blaadjes?

Ga dit weekend ook maar eens Rucola proberen....Noah en Sam krijgen iedere avond lof, andijvie, wortel (2 plakjes), komkommer en als ik het niet vergeet te kopen: brocoli of peterselie. Heb wel eens paprika geprobeerd, moesten ze niet. Venkel(geloof dat het zo heet....); moesten ze niet, tuinkers; moesten ze niet....ze kunnen dus kieskeurig zijn hoor :blink:

En dit weekend hebben we de Perenboom gekapt, dus een aantal takken afgezaagd en in de ren gelegd. Ze vinden dit ook erg lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 2 van ons lusten geen witlof, wel andivie en andere soorten sla. Heb ook petersilie verschillende keren aangeboden (naar dat ik op de site gelezen had dat konijnen dat lusten) maar tot nu toe eten ze die niet op. Wel zijn ze weg van paardenbloem, appel, peer, komkommer (niet altijd) een vers gras (maar daar krijgen ze alleen een handvol van). En madeliefjes vinden ze erg lekker, die zijn in het ren als eerstes opgegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijnen lusten graag wortels, witlof, sperziebonen, aardbeien, tomaat, paprika, banaan, appel, sinaasappel, mandarij

maar het is wel een kwestie van smaak, wat het ene konijn lust, lust het andere weer niet

heb een konijn gehad die alleen maar witlof en het groen van de wortels lusten

maar gewoon uitproberen, dan kom je er vanzelf achter

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .