Ga naar inhoud

Casteren


Lynn

Aanbevolen berichten

en voor de site eigenaars, ik zou de prijzen informatie van castreren van een ram maar even aanpassen :D

ik heb net 2 DA's gebeld, 1 met de prijs van 92 euro en de ander 63 euro

die van 92 euro is omdat die ook iets toedienen die de spijsvertering weer beter op gang brengt, en nog veel meer, ze noemde een heel lijstje op

Link naar reactie
Delen op andere sites

de prijzen die hier op de site genoemd staan zijn gemiddle genomen prijzen.

de prijzen varieren meestal tussen de 35 en de 65 euro.

ik heb voor twee rammen inclusief gasnarcose en pijnstilling en de hele reutemeteut iets van 90 euro betaald.... heel precies weet ik t geen eens meer....

wat je vaak ziet bij de castratie van rammen is dat ze na de castratie minder tot niet meer sproeien en dat het rij gedrag minder word.

wat betreft de nazorg kom je met het lezen van di artikel al een heel eind!!

Castratie en/of sterilisatie bij konijnen

sommige rammen worden ook wel liever na de ingreep.

al hoewel me hier op bb ook verhalen ter oren zijn gekomen van ineens heel ontdeugende rammetjes (hahaha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaa bedankt daarvoor kelly!:D ik heb de site goed doorgelezen en t foto verslag bekeken.. ik wil natuurlijk wel weten wat er ongeveer gebeurt bij z'n castratie

mijn konijn is van eind november zal hij nu al oud genoeg zijn voor zo'n castratie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ingedaald wil zeggen dat de balletjes in de balzakjes zitten.

bij jonge konijntjes zitten de balletjes nog in de buik... lamgzaam zakken die naar beneden.

als de balletjes ingedaald zijn dan kun je ze ook van buitenaf zien zitten. de balletjes van een konijn zien eruit als twee langwerpige worstjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel geen garantie dat het sproeien volledig gedaan is na castratie. Bij sommige wel en vaak vermindert het sproeien wel, maar ik heb hier toch al gelezen dat sommige rammetjes blijven sproeien ook al zijn ze gecastreerd. Je kan het natuurlijk wel proberen, misschien helpt het. En... wie weet...kan hij dan ooit een vriendinnetje krijgen in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .