Ga naar inhoud

HELP...nu dit weer Popcorn ???


popcorn&snickers

Aanbevolen berichten

Hoi

zoals jullie weten heeft Popcorn sinds een week

4 kleintjes nu wil ik haar net lekker los laten en ze komt er uit valt neer en

probeert omhoog te klauteren dit ging niet.

het leek wel een soort van rups ze komt niet omhoog.

ze heeft plakpoep ook wat zal dit nu weer zijn ???

zoals ik haar nu zie gaat ze het niet halen wat is dit !????

nu heb ik de dierenarts gebeld en kan direct komen

ik ga ik laat het zo wel weten .......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

bedankt voor de berichten allemaal.

De DA heeft Popcorn nagekeken en haar infuus gegeven en calcium,

haar darmen liggen stil ik moet haar wortelhapje bijgeven.

de kleintjes moet ik gaan bijvoeden want Popcorn heeft geen melk ze is leeg nu.

Normaal zei de arts als het konijn er zo aan toe is word ze ingeslapen.

Maar omdat Popcorn kleintjes heeft wil ze het zeker proberen pfff ze ziet er wel beter uit als dat ik met haar wegging, nu maar kijken of het goed gaat komen allemaal.......

de DA wilde dat ik haar op de hoogte hou over Popcorn haar toestand,

ze wist niet zeker of ze het zou redden maar ze liet aan mij de keus en ja ik wil het toch proberen dat ik in ieder geval alles heb gedaan voor haar...

nu weet ik alleen niet of het de goeie keus is...... hoop van wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ik heb geen idee wat haar tempratuur is.. zal ik zo eens kijken wat is normaal voor een konijn?

Ja de arts zei dat het ook met energie te maken had .

ze geeft inderdaad veel aan de kleintjes in het begin zag ik niet dat ze ze voedde maar nu zag ik regelmatig dat ze bij der kleintjes zit...

ik ga even temperaturen ik hou jullie zeker op de hoogte

en tips altijd welkom hoor ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is in elk geval al heel positief dat ze weer eet! hou het zeker goed in de gaten dat ze voldoende eet en drinkt anders toch dwangvoeren. Keutelt ze nog? En zijn het al vaste bolletjes of nog diarree?

Wat de temperatuur betreft: normaal is die bij een konijn tussen 38 en 39,5°. Je voelt het meestal al aan hun oren dat die koud staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker!! En als ze het niet wil drinken kun je het haar ook dwangvoeren. Laatst was mijn dwerghangoortje ook heel ziek met darmproblemen, ik dacht dat ze het niet zou halen. Ik heb haar toen om de 2 à 3 uur gedwangvoert met appelmoes (met die diarree zou ik eerder wortelhapje geven) en hooithee. Ik heb haar warm gehouden met een kersenpitkussentje en ze is erbovenop gekomen.

Aangezien je konijntje diarree had zou ik eerst met hooithee beginnen en als ze niet spontaan begint te eten kun je haar ook wortelpapje geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net met popcorn op de bank gezeten met een pluk hooi erbij ,

ze wilde niet eten maar met veel geduld heb ik haar wat kunnen voeren ze at het nu rustig op niet veel maar wel wat.

Ik vind haar erg slap net of ze haar evenwicht soms kwijt is heel zielig ook,

ik hoop dat het goed gaat komen met der....

de hooithee staat nu al even te trekken dat ga ik haar strax eens aanbieden...

De jonkies hebben hun oogjes open behalve 1tje ze zijn nu 9 dagen oud,

ze zijn nog niet hongerig moet ik ze alleen gaan voeren als ze onrustig worden ?

ik moet zeggen dat Popcorn nu ook niks van ze wil weten, ze ligt maar op haar zijkant pffff vind het zo zielig joh.

Ben benieuwd of de medicijnen en het infuus gaan werken?? of zou dat het nu al een beetje moeten doen?

de arts vertelde mij als de darm stil ligt het vaak niet goed komt en dat hun dan meestal de diertjes moeten inslapen.

Wie heeft hier ervaring mee ??? weet me even geen raad nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik denk dat het ook aan de hele situatie ligt hoor. Onze Knuffel heeft 3x gehad dat haar darmen stillagen en met de juiste medicijnen (en dat we er op tijd bij waren) heeft ze dat 3x gewoon overleeft. Ze is laatst wel overleden maar bij haar was er waarschijnlijk meer aan de hand want zij werd 4x in korte tijd erg ziek.

Ik hoop dat ze er weer bovenop komt! Ze heeft toch wel een darmstimulerend middel gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat akelig weer. Volgens mij is er wel meer aan de hand dan alleen darmen die stil liggen, want volgens mij hoeven ze daar niet van om te vallen. Maar dat weet ik niet zeker. Heel veel sterkte in ieder geval. En inderdaad goed warm houden. De oortjes mogen niet koud aanvoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .