Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,.

Ik lees regelmatig hier voor tips. Super fijn, maar nu heb ik hulp nodig met iets wat ik niet terug heb kunnen vinden. 

Bink is 5 maanden geleden zijn grote liefde verloren. Sinds 1 maand wordt hij vergezeld door twee jonge dames (bofkont). De jongste is net geholpen net als de andere twee. 

Nu maakt Bink (vermoeden we) een puin hoop van het hooi.  Alles gaat er uit en ze eten wel van de grond af maar er word ook overheen geplast. Ik geef ze nu 2 keer per dag een beetje zodat het geen chaos wordt en ik niet steeds het hok grondig uit moet doen.

Ik heb een mand hangen van de grond af. Het hooi is niet al te droog en is groen ( merk deli nature weide hooi) bij de opvang gebruiken ze weer ander hooi maar daar deed hij het ook. 

Is dit verveling? Ik heb verschillende niveaus waar ze op kunnen springen en een wilgenbrug staan. Wanneer ik ze een wilgen tunnel geef met hooi is dat in een dag helemaal kapot en verspreid in het hok. Zo'n houten speeltje met touw.2 dagen en het ligt door het hok. Ik heb een houten nacht hok en tafeltje waar ze op kunnen zitten maar die wordt niet gesloopt gelukkig. 

Waar denken jullie aan?

Geplaatst:

Bij mij gooien ze ook al het hooi uit de ruif om de lekkerste sprieten te pakken. Als ik ze's avonds groente geef dan stop ik het niet bevuilde hooi gewoon terug in de ruif en daar eten ze gewoon van. Als ik het hooi weer aanvul 's avonds dan stop ik maar een beetje in de grote ruif en de rest in een kleine toiletbak. Anders wordt het hooi in de grote ruif veredeld wc-papier

• Haha 1
  • Mee eens! 1
Geplaatst:

Ik heb de hooiruif opgegeven😅

Gooi nu gewoon een lading hooi in de toiletbakken waar een mat onder ligt wat makkelijk schoon te maken is en ze doen maar. Net als cheeta kwak ik "het nog goede hooi" terug in de bak. 

• Haha 1
Geplaatst:

Dan geef ik het ook op haha. Het was meer vanuit de opvang waar ik de twee jonge dames van heb die het zich afvroeg. 

Ik ga er mij niet meer druk om maken. On de ochtend en avond hooi en om de dag gooi ik het eruit. 

Dank voor de reacties

Geplaatst:

Ik ben inmiddels al wel gewend aan het idee dat een deel van het hooi niet gegeten wordt.

Als ik het hooi wat ze verspreid hebben bijeen voeg en bij het verse hooi leg, eten ze het vaak toch niet op. Het ene sprietje is gewoon het andere niet.

Als ik dan aan het schoonmaken ben en het hooi wat ze steeds laten liggen in de afvalbak gooi, springt meneer in de afvalbak en gaat daar hooi zitten eten😅

We zullen ze nooit begrijpen🤪

Het kan misschien wel helpen om ander hooi te proberen. Als je twee verschillende merken hooi weglegt, dan kun je zien op welke ze consistent het beste reageren. Dat hooi kan je dan het beste kopen.

Ik geeft ze Bergweidehooi en Timothy hooi. Dat vinden ze allebei lekker, en zo krijgen ze ook verschillende typen binnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .