Venus en Apollo Geplaatst: 29 augustus Geplaatst: 29 augustus gisteren is een van mijn 2 konijntjes (het vrouwtje van 3 jaar, ze zijn broer en zus) opgenomen door een gasbuik. Ze is nu 24 uur in opname en er is nog geen verbetering in haar situatie. De dierenarts zegt dat het er slecht uitziet... Nu, we hebben nog een 2de konijntje (het mannetje) dat alleen zit. We vragen ons af wat het beste is om te doen met het mannetje, hij heeft een fel karakter en is niet zo een aanhankelijk konijn. Hij speelt graag maar knuffelt niet zo veel... We denken aan een 2de konijntje te nemen, maar met het schooljaar voor de deur hebben we niet zo veel tijd om ze te koppelen. We kunnen het ook naar het asiel brengen maar ik weet niet of ik al klaar ben om van hem ook afscheid te nemen. We zouden zowiezo nog een huisdier nemen, als we de konijnen wegdoen nemen we bv. een kat. Ik ben gewoon een beetje bang dat ik bindingangst ga hebben met het nieuwe konijn of dat ik me schuldig ga voelen ofzo... (het is nog niet zeker of het vrouwtje overlijdt btw) Wat raden jullie aan? Quote
Evee Geplaatst: 29 augustus Geplaatst: 29 augustus Beide is een optie. Je kan het konijn terugbrengen naar een konijnenopvang. Als ze ook uit een opvang komen, ben je dat vaak zelfs verplicht als je het konijn niet meer wil of niet wil herkoppelen. Komen ze niet uit een opvang, is er meestal wel een wachtlijst voor afstand bij de konijnenopvangen. Je kan rondkijken welke konijnenopvangen goede plaatsingsvoorwaarden hebben, zodat je zo veel mogelijk zekerheid hebt dat hij een fijne toekomst krijgt. Als je besluit toch konijnen te blijven houden, is het advies binnen 2 maanden te herkoppelen. Konijnen zijn sociale dieren. Sommige konijnen missen hun maatje zo, dat het zelfs eerder nodig is te herkoppelen. Veel konijnenopvangen kunnen de koppeling voor jou doen, dat is dus zeker een optie. Wat de beste keuze is hangt vooral ook af van wat je wil. Wil je konijnen blijven houden? Of wil je er liever mee stoppen? Wel nog een tip, als je kan, laat het maatje afscheid nemen. Konijnen rouwen ook als ze een maatje verliezen en afscheid laten nemen van het overleden maatje kan ze helpen. Hopelijk komt het goed, en heb je nog rustig de tijd hierover na te denken. Het zijn geen makkelijke beslissingen om te maken. 1 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.