Ga naar inhoud

Help! Mijn konijn doet raar!


Marciana

Aanbevolen berichten

Witje mijn rammetje van nu precies 10 weken oud doet sinds vandaag een beetje gek. Hij wil Vlekkie (z'n broertje) alsmaar berijden. Hij deed dit rijden een paar keer op Vlekkie z'n kop en nu al een paar keer op de normale plek zeg maar.:$ Is dit gedrag normaal? Het is vandaag allemaal begonnen. Heeft iemand hier ooit van gehoord? Kan het zijn dat Witje al aan het puberen is geslagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik hou ze nu al goed in de gaten! Ik hou er toch altijd rekening mee dat het vroeg of laat toch wel mis kan gaan. Ook als ik wat lekkers aan ze geef zorg ik er altijd voor dat ze beiden wat krijgen.....soms pakt de een de ander z'n lekkers af :(( Het verbaast me dat ze dan nog niet hebben gevochten en ik hoop ook niet dat het zal gebeuren.

Maar ik vind dit pubergedrag toch wel vroeg met tien weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben er nu ook achter dat ik verkeerd ben voorgelicht. En ik dacht dat een fokster er wel verstand van zou hebben. Ik ben er dus mooi ingetrapt dat twee broertjes gewoon goed zou blijven gaan. Nu maar afwachten hoe het zich ontwikkeld.

Vijf weken is wel erg vroeg! Dan is die tien weken van Witje er nog niets bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een afspraak heb ik al staan! Deze vrijdag ga ik langs de DA (een echte konijnenarts) gewoon om mijn konijntjes te laten checken en al m'n vragen te stellen die ik heb. Een echte kennismaking zeg maar. Het inenten doe ik als ze 12 weken zijn. Ik had het met die DA over castreren met 12 weken, maar ik kreeg de indruk dat deze DA het wel een beetje vroeg vind. Maar goed, ik hoor vrijdag wel precies hoe en wat dus ben benieuwd. Jij hebt toch ook twee rammetjes, zijn ze wel al met 12 weken gecastreerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb idd ook twee rammen.....

met 14 weken bleken het twee rammen te zijn en ze zijn toen twee dagen na de "bal ontdekking"gecastreerd.....

hier is het nooit tot een vechtpartij gekomen ze leven nu nog steeds als een lekker setje samen. ze worden nu eind deze maand 1 jaar.

mijn dierenarts castreert wel vanaf twaalf weken. in principe kan het als de ballen zijn ingedaald.

als er een bal nog in het buiokje zit is deze meestal wel ook makkelijk te vinden! dus eht kán zeker wel!

bespreek alles eens met je dierenarts en vertel dat je aan vroegcastratie wilt omdat het twee rammen betreft!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor ik heb ze hier wel met 5 weken gehad zo.Maar daar in tegen zou ik nooit 2 rammen een nieuw huis geven.Dat is immers gedoemt te mislukken.

Hier wil ik toch nog even op terugkomen want het zit me nog steeds niet echt lekker. Cindy, er moet me iets van het hart. Ik krijg nu het gevoel als ik jou reacties (ook op meerdere topics lees) dat deze situatie nu allemaal mijn eigen schuld is omdat ik destijds gekozen heb voor 2 rammen. In eerste instantie had ik 1 ram gereserveerd maar omdat ik 1 toch wel erg alleen vond heb ik bij de fokker spontaan voor nog een konijntje gekozen, immers de fokker vertelde me dat twee rammen uit hetzelfde nestje altijd goed gaat. En daar ben ik dus ingetuind.

Ik ben dus verkeerd voorgelicht door een fokker notabene en ik vind het niet leuk hierop beoordeeld te worden. Het zijn mijn eerste konijntjes. Trouwens er zijn meer mensen die hetzelfde als ik hebben meegemaakt. Zoals Petradhd bijvoorbeeld, die begon ook met twee rammen, die veroordeel je toch ook niet? De fokker die dit verteld heeft mag hierop aangesproken worden, maar niet onschuldige mensen die in deze mooie praatjes trappen. Als ik het over kon doen dan had ik echt anders gekozen. Maar ik kan het niet meer terugdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

marcia ik doel op je fokker meis ze staat hier om bekend helaas....................Omdat ze van haar rammen af wil.En zich geen zorgen maakt of ze gaan vechten later.Dat is immers jouw probleem.Dit zegt wat over haar manier van fokken en mijn manier.

Mensen willen hier wel 2 voedsters of 2 rammen krijgen ze gewoon niet!!!Ik sta op me strepen wat dat betreft.Ik wil het beste voor me dieren.Vandaar als er 2 gaan altijd ram en voedster en de juiste begleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

marcia ik doel op je fokker meis ze staat hier om bekend helaas....................Omdat ze van haar rammen af wil.En zich geen zorgen maakt of ze gaan vechten later.Dat is immers jouw probleem.Dit zegt wat over haar manier van fokken en mijn manier.

Mensen willen hier wel 2 voedsters of 2 rammen krijgen ze gewoon niet!!!Ik sta op me strepen wat dat betreft.Ik wil het beste voor me dieren.Vandaar als er 2 gaan altijd ram en voedster en de juiste begleiding.

Hoi Cindy, ik dacht toch echt dat je op mij doelde. :(

Ben nu wel blij te lezen dat je mijn fokker bedoelde. Ik zat er een beetje over in namelijk dus ik moest het even kwijt.

Ja, ik ben er nu wel achter dat er een heleboel fokkers zijn die gewoonweg de konijnen enkel willen verkopen en zich niet druk maken om de toekomst. Jammer dat het op deze manier heel vaak fout gaat. Zijn er maar meer fokkers die het beste willen voor hun dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er ook vanuit dat het goedkomt allemaal. Ben benieuwd naar vrijdag wat de dierenarts zegt.

Nu we het dan toch over de vriendinnen voor mijn rammen hebben, is het beste om jongere voedsters te nemen, in elk geval jonger dan de ram? Of kunnen wat oudere dieren ook? Hoeveel leeftijdsverschil mag er ongeveer tussen zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

een oudere voedster kan ook prima bij een jonge ram.

met jonge dieren is het het probleem dat je rammen net in de puberteit zullen zitten als ze koppelklaar zijn..... nu zijn het nog geen volwassen rammen dan dus in principe zou het wel moeten kunnen....

voordeel vanals je bijvoorbeeld in een opavgn gaatkijken... dan kunnen je rammen zelf een vrouwtje uitzoeken. en word je daar geholpen met koppelen. alsje de rammen zelf laat kiezen heb je de meeste kans van slagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook teddy´s hier de rammen trekken elkaar simpel weg door de tralies terwijl ze heel lief zijn:blink:

Als je rammen zijn geholpen met 3 maanden zo snel mogelijk doen.Dan heb je kans dat ze wel samen kunnen blijven.Dat zou ik eerst proberen.Gaat het dan als nog niet goed.Kun je er 2 voedsters bij nemen maar die moeten voor het koppelen wel 4 maanden of ouder zijn.De ram gaat immers rijden.En een te jonge voedster word simpel besprongen.En is er nog niet aan toe.Kan zo erg in de stress schieten dat haar darmen stil gaan liggen.succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben hetmet cindy eens dathetzeker hetproberen waard is om ze samen te houden máár dan moeten ze wel echt zo snel mogelijk geholpen worden!!!

als je dus twee jonge voedsters neemt zul je die ook nog tot ze vier maanden zijn apart moeten houden..... een ietwat oudere voedsterkun je dus na die twee weken wel gelijk koppelen!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor alle tips. Ik zal eens kijken hoe het mijn rammen vergaat als ze zijn geholpen.

Dan nog een vraagje (sorry kan er niks aan doen :$), moeten mijn beide rammen gelijktijdtig een vriendin krijgen? Stel dat er een kieskeurig is, je weet maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .