Ga naar inhoud

Paar vragen over nieuw konijn


Mo&Summer

Aanbevolen berichten

Kheb dus drie dagen geleden een konijn gekregen, Mo , maar alleen ik weet niet welk ras het is , vergeten te vragen :$

Weten jullie het ?

dqnk8g.jpg2qurqsw.jpg2itn3f4.jpg

Maar hij/zij drinkt niet uit het waterflesje , begrijpt hij niet dat er water uit komt ofzo ? Ik heb een waterbakje geprobeerd maar die gooit ie om :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of het wel een ras konijntje is ihi.. Heb ik totaal geen ervaring mee. Maar kvind em ongelofelijk schattig ihi..

En euh ivm de drinkfles.. Als ze echt dorst hebbe zulle ze wel snel doorhebbe hoe dat ding werkt. Kzou het gewoon late hangen en hij zal na een poosje wel snappen hoe het in mekaar zit. Konijntjes zijn best slimme beestjes.

Groetjes Sofie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes wilden dat ook niet in het begin...

Wat ik heb gedaan is: Overdag alleen flesje, 's avonds/'s nachts met waterbakje (wil geen uitgedroogde konijnen :) )... Wat kan helpen is: Het konijn met het neusje bij de fles houden en er dan een druppel water uit "knijpen", zodat die leert dat er water uitkomt.

Succes :balloon:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het een raskonijntje is, het zal wel gewoon een 'vuilnisbakkenrasje' zijn, maar daardoor is hij niet minder leuk!

Over de drinkfles, je kan een beetje banaan aan 't tuutje smeren, dat vinden ze erg lekker en zo krijgt hij misschien door hoe zijn flesje werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad even duren voordat het konijntje door heeft hoe een flesje werkt. Maar voor de zekerheid zou ik wel een bakje water in het hok zetten. Je wilt natuurlijk niet dat hij/zij uitdroogd. En sommige nijntjes leren het nooit. Ik heb ook een konijntje gehad die het echt niet kon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weetje wat je zou kunnen doen met het niet uit het flesje drink probleem,

je zou dat tuutje van het flesje in kunnen smeren met banaan, of er gewoon een klein stukje banaan op doen, en als het goed is komt hij er dan vanzelf achter dat er water uitkomt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .