Ga naar inhoud

Hoe leren een jong konijntje hooi te eten


shanty

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een nieuwe aanwinst een rex dwergje .

Ze is al goed gewent en luistert naar de naam Isis , Er is 1 maar ze eet gewoon niks van het hooi gaat er lekker boven op zitten . Het lijkt wel of ze het niet kent terwijl er in het hokje van de moeder ook een beste dot hooi lag in de ruif, Ik zal maandag nog eens wat kruidenhooi halen kijken of dat wil .. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn Bashful is ondertussen bijna 3 en is ook geen hooi-eter, nooit geweest... ik weet ook niet hoe het komt. Als ik het vlak voor z'n neus leg (hij loopt dus rond in de kippenren) zal hij er wel wat van knabbelen, maar nooit lang. Ik heb al verschillende soorten en smaken geprobeerd, maar ik denk dat hij er gewoon niet gek van is :blink:

ik maak me er niet veel zorgen meer in, ik leg geregeld vers hooi in de ren, als hij er niet van eet, ja dan gaan de kippen er wel mee vandoor :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd kruidenhooi eens proberen.7

verder kun je proberen om het hooi leuk een aantrekkelijk voor dr te maken.

je kunt het in wc rolletjes stoppene n die aan een koord rijgen en dat in dr kooi hangen...

ook kun je iets lekkers in het hooi verstoppen... zoals bassilicum of iets anders lekkers... zo ruitk ze het wel maar moet ze moeite doen om erbij te komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .