Ga naar inhoud

haarballen


hobbeltje

Aanbevolen berichten

help help help,

mijn nijn is gister naar de DA geweest.... was er heel slecht aan toe. Hij had een maag zo groot als een sinaasappel. Ik moest hem meteen daar laten... ze zijn heel de dag met hem bezig geweest, niets hielp. Uiteindelijk hebben ze een sonde aan gebracht bij hem om lucht, vocht en (bleek toen) heel veel haar uit zijn maagje te laten lopen. Dit was het laatste wat ze konden doen voor hem, maar wel een hele gevaarlijke ingreep (als hij tegen stribbelt kun je van alles beschadigen). Vandaag op controle geweest en het bleek nog niet goed te zijn. Zijn verstopping moet weg (hij is ontzettend in de rui) maar het lukt echt niet. Ik heb net annanassap geprobeerd (heb ik al eerder gebruikt toen hij ook een verstopping had) toen hielp het, Nu is er geen verbetering. hij heeft ook heel wat medicijnen gehad (btw. ik heb echt een hele goede konijnen dierenarts die weet wat hij doet)!!!

Hebben jullie tips tegen de haren? Heeft er iemand ervaring met haarbalpasta voor konijnen?

ALLE TIPS ZIJN WELKOM.... wie met het beste advies kan geven is een held!!!!:bow:

Alvast bedankt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties....

het gaat inmiddels een heel stuk beter!!! Ik heb hem 3 maal per dat metacloral drops gegeven (en een pijn stiller 2x per dag). Bijna 24 uur per dag geobserveerd of hij wel genoeg hooi at. En heel veel buikmassages wat hij nu helemaal niet erg meer vind:)! Voor de rest heel veel (natte) groenten en nu keutelt hij weer!!! De verstopping lijkt weg.... (maar dat heb ik al eerder gedacht)!

Nu op zoek naar een manier om een volgende verstopping te voorkomen want is allemaal erg prijzig geweest en het erger nog erg heftig voor Hobbel!

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties...

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja.... prozyme is vrij te koop en dus zonder recpet te verkrijgen...7

het is ook een beetje aanvoelen wanneer je dit geeft en 1 mespuntje ervan is al vaak al voldoende..

het is net als met ananas dat je het natuurlijk niet permanent moet geven maar als je gharen in de keutels vind of je lkonijn erg in de rui is kan het geen kwaad dit te gebruiken ter voorkoming

Link naar reactie
Delen op andere sites

prozyme is gemaakt van ananas steel extracten.

ananas bevat schijnbaar een stofje dat zorgt dat de voedselbrok waar de haren om heen verweven zijn geraakt oplost en dat de haren zo beter zijn weg naar buiten kunnen vervolgen.

als je ananas geeft moet je sowieso verse sap van een ananas geven en niet van ananas uit blik.

ananas is niet goed om te ;lang te geven ivm de bitterheid voor de maag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi.

Heb hier gelezen over buikmassages geven. Goh hoe doe je dat? moet je nijntje dan op zijn rug gaan liggen? Of gewoon jah goh hoe ? ihi..

xxx Groetjes

mijn DA vertelde me dat je gewoon heel zacht met je vinger toppen over de buik moet masseren (niet als je nijn t niet fijn vind). Ik zou hem niet op de rug leggen... als hij dan onverwacht probeert om te draaien lijkt me dat gevaarlijk voor de rug (met alle gevolgen van dien). Ik zet hem altijd met zijn rug naar me toe op schoot en dan (met de voorpootjes tussen mijn linker vingers) houd ik hem een beetje omhoog van de grond en met mijn rechter hand masseer ik dan (echt heel zachtjes) zijn buikje. Hij vind het echt helemaal niet erg meer! Wordt er zelfs rustig van! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

prozyme is gemaakt van ananas steel extracten.

ananas bevat schijnbaar een stofje dat zorgt dat de voedselbrok waar de haren om heen verweven zijn geraakt oplost en dat de haren zo beter zijn weg naar buiten kunnen vervolgen.

als je ananas geeft moet je sowieso verse sap van een ananas geven en niet van ananas uit blik.

ananas is niet goed om te ;lang te geven ivm de bitterheid voor de maag

ja klopt:), maar ook in verse annanas zitten suikers (in alle fruit)! En idd. ook lijkt t me niet goed voor de maag. Ik heb het deze keer maar 2x gegeven (uit pure wanhoop;)!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .