Ga naar inhoud

borrelende buik en poep aan kont


silly1984

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mij ram bugs heeft sinds 2 dagen last van borrelen in de buik en poep aan de kont?Wat kan dit zijn?Hij eet en drinkt wel normaal. Kan ik hem aeropax geven?Dit heb ik nog wel in huis...Mar wil graag weten hoe dit kan.Hij krijgt sceince selective en onbeperkt hooi en water.Ik zie geen rare diaree plekken in de kooi...Wie kan me raad geven?:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik er geen ervaring mee heb klinkt dit niet echt als gas, dus aeropax gaat dan niet helpen.

Hoe zit het met de keutels? Komen er nog wel normale harde keutels uit die net zo groot zijn als anders? Het is nu verhaartijd, en konijnen kunnen dan last van verstopping krijgen.

Het kan natuurlijk van alles zijn, maar als ik het zo lees denk ik het meest aan (beginnende) verstopping of darminfectie. Krijgt je konijn naast biks ook nog groente, fruit of iets anders? Want ook sommig voedsel kan voor darmprobleempjes en diarree zorgen. Aan de andere kant kan de poep aan zijn kontje worden veroorzaakt door blindedarmkeutels die niet zijn opgegeten. Dat kan gebeuren als het konijn te veel te eten krijgt, of als hij niet goed bij zijn anus kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de keutels zijn wel normaal,iets zachter misschien.hij verhaard al het hele jaar!lijkt wel of er geen einde aan komt.Ik borstel wel maar dat helpt ook niet echt..Hij drinkt wel goed en eet ook gewoon dus slecht zal het wel niet met hem gaan.En hij heeft altijd een schone kont,heb hem nog nooi vies gezien daarom viel het me ook zo op:blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

hallo, mijn konijn heeft hetzelfde gehad,

ze heeft nachtkeutels en die zijn zacht, daar gaat ze dan inzitten,

en het konijn eet het ook op daarom kan je het niet zien,

en als ze nog goed een en drinkt is nergens zorgen over te maken,

die plakaat stront aan haar kont moet je weken in lauw water 5 minuten,

en dan zachtjes eraf halen als het nog te hard is nog even weken,

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .