Ga naar inhoud

Schijnzwanger?


Maarssel

Aanbevolen berichten

Halloo,


 


Ik heb 2 voedsters, Shadow en Jane. Shadow loopt de hele dag met strootjes heen en weer, begint haren uit te trekken en is super onrustig, dus duidelijk bezig met een nestje maken. Vorig jaar, toen ik haar net had gekocht, was ze dit ook aan het doen. Dat was de eerste keer dus die keer heb ik haar laten gaan om te zien wat ze dit jaar zou doen. Jane word behoorlijk geïrriteerd van haar onrustige gedrag en loopt haar de hele dag in haar kont te bijten en achter haar aan te rennen.


Wat zouden jullie als oplossing doen? Laten castreren vind ik direct zo'n grote ingreep. 


 


Liefs,


 


Mara


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

veel voedsters hebben het rond feb/mrt, de een een paar dagen, de ander wat langer. Je moet voor jezelf afwegen of het niet te veel onrust veroorzaakt onderling, twee voedsters is toch een wat onstabieler duo vaak dan een gecastreerde ram en een voedster.

als je voor castratie gaat zou ik denk ik beide dames laten helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien inderdaad toch een ex-rammetje erbij als het echt zo vervelend voor haar is en ze niet gesteriliseerd gaat worden. Of knuffeltjes? Zodat ze denkt dat ze al bevallen is? Maar dat is vermoedelijk toch dweilen met de kraan open, want dat werkt maar eventjes..


 


Het lijkt mij heel lastig als het vaak voorkomt en ik weet dat het advies eigenlijk altijd steriliseren is (zeker ivm baarmoederhalskanker).


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .