Ga naar inhoud

Slecht eten


brientje

Aanbevolen berichten

Mijn konijn is altijd hek geweest van eten. Ze kreeg 2 kleine porties per dag en hooi. Sinds we terug zijn van vakantie (nu 3 weken) eerst ze slecht. Als ik nu eten in haar bakje doe kijkt ze niet op terwijl ze normaal gelijk heen stormde en het opat in 1 x. Vriendin is dierenartsassistente en heeft haar gebit gecontroleerd en haar buik. Geen haken of verstopping of gas. Over gegaan op andere dure brokken en toen begon ze weer redelijk normaal te eten (na een dag bakje wel leeg) nu sinds paar dagen wordt t weer minder. Vanmorgen 10 brokjes in gedaan en 2 zijn eruit. Ze is levendig zoals altijd snap er niet veel van, hoop dat Jullie hier ervaring mee hebben. Mijn konijn is ongeveer 5 a 6 jaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt wel akelig bekend voor mij maar of het dezelfde oorzaak heeft, weet ik niet. Ik zou bij de dierenarts een bloedbeeld laten maken. Ik heb dezelfde ervaring met Pien namelijk, zelfde verhaal, ze ging wat minder eten en wilde bv geen rozijnen meer. Ze blijkt kanker te hebben. Ze leeft nog, en is nog redelijk levendig maar heel lang heeft ze niet meer. Ik hoop natuurlijk dat jouw konijn iets anders mankeert maar hij heeft zijn leeftijd wel tegen. Is hij/zij gecastreerd?

Maar dat is mijn ervaring, het kan goed iets anders zijn maar ik denk dat je meer moet laten testen/onderzoeken. Eventueel een mestonderzoek, een rontgenfoto of echo. En een algemeen bloedbeeld. Want er is wel iets mis, dat is bij mijn konijnen tot nu toe altijd gebleken iig, als ze stoppen met de biks, is er iets mis. Als ze nog wel goed hooi eet, zijn haken minder waarschijnlijk, volgens mij. Maar misschien zie ik spoken hoor, er zijn op BB ook veel konijnen aan kanker overleden de laatste tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt wel akelig bekend voor mij maar of het dezelfde oorzaak heeft, weet ik niet. Ik zou bij de dierenarts een bloedbeeld laten maken. Ik heb dezelfde ervaring met Pien namelijk, zelfde verhaal, ze ging wat minder eten en wilde bv geen rozijnen meer. Ze blijkt kanker te hebben. Ze leeft nog, en is nog redelijk levendig maar heel lang heeft ze niet meer. Ik hoop natuurlijk dat jouw konijn iets anders mankeert maar hij heeft zijn leeftijd wel tegen. Is hij/zij gecastreerd?

Maar dat is mijn ervaring, het kan goed iets anders zijn maar ik denk dat je meer moet laten testen/onderzoeken. Eventueel een mestonderzoek, een rontgenfoto of echo. En een algemeen bloedbeeld. Want er is wel iets mis, dat is bij mijn konijnen tot nu toe altijd gebleken iig, als ze stoppen met de biks, is er iets mis. Als ze nog wel goed hooi eet, zijn haken minder waarschijnlijk, volgens mij. Maar misschien zie ik spoken hoor, er zijn op BB ook veel konijnen aan kanker overleden de laatste tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .