Ga naar inhoud

knagen aan de kooi


flo

Aanbevolen berichten

hoi, ik weet dat deze topic er al eens in geweest maar dat was altijd doordat het konijn aandacht wil en ik denk die van mij niet:s

mijn konijn knaagt namelijk continu aan zn kooi, vooral snachts als ik lekker lig te slapen grrrr. als ik dan een xtje stamp met mn voet is het 10 sec stil daarna begint het weer... hij trekt ook echt aan de spijlen. iemand een idee hoe dit komt? ik denk namelijk niet dat het alleen aandacht is, hij heeft trouwens ook voldoende eten en knaagmateriaal in zn hok!

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 1 konijn dat het doet omdat ze even dr benen wil strekken..dan maakt t echt niet uit hoeveel speeltjes en afleiding en knuffels je dr geeft..ze heeft gewoon de kriebels en wil ff sjeesen door t huis. Als ze er 1 dag niet uit is geweest probeert ze gewoon uit te breken (lees de spijlen zijn in 1 nacht gewoon helemaal verbogen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook 1 konijntje en zij doet het gewoon omdat ze veel door mijn hele huis en loopt

en het gewoon niet leuk vind om in haar kooi dan te moeten zitten.

Mijne doet het ook veel snachts wat wel is kan helpen ik geef dan snachts een huisje daar word zij dan wel wat rustiger van

Link naar reactie
Delen op andere sites

en in hoeverre is het dan mogelijk dat je konijn dan ook echt door het gaas heen knaagt en er zich uit kan 'bevrijden'?

Mijne hoor ik nu namelijk ook nog bezig (lees het is nu bijna half twee 's nachts)...en hoop maar niet dat ik hem morgenochtend los in mijn keuken vind ofzo ;)

Sja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, mij konijn doet het ook, gelukkig niet in de nacht.

En hij loopt meer los dan dat hij in zijn grote hok zit, waar hij dus ook nog genoeg beweging heeft.

Hij wil inderdaad ook gewoon sjeesen, rennen en springen.

Als ik hem een dag te weinig heb laten lopen is het ook drama en knaagt hij aan de tralies, beukt er tegenaan, echt een ramp.

Konijnen vinden het erg moeilijk als ze hun zin niet krijgen, haha.

Groetjes katja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

m'n konijntje stond vroeger op m'n kamer en toen deed hij dat ook , telkens als ik lekker lag te slapen was hij daar.

Ik heb hem sindsdien beneden gezet en hij doet het niet meer.

Ik denk dat het was omdat hij er uit wou en eventjes zijn benen wou strekken en dan lekker gaan slapen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het allerbelangrijkste bij tralie knagen is er GEEN aandacht aan besteden.

Aandacht voor negatief gedrag zorgt voor nog meer negatief gedrag!!!

Beloon hem haar wanneer ze een tijdje het niet heeft gedaan door hem dan juist los te laten of iets lekkers te geven.

Kortom positief gedrag belonen en negatief gedrag negeren!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn deed het ook best regelmatig en vaak als ze in de kooi was en moest blijven. Volgens mij was ze dan gewoon woest en wilde ze er weer uit.

Als ik dan haar negeerde ging het wel over. (ik vond dat toch altijd wel zielig hoor)

Maar nu heeft ze een vriendje en doet ze het echt nooit meer!:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .