Ga naar inhoud

ontspoorde konijnen!


Marlieke en nijntjes

Aanbevolen berichten

ik weet niet wat mijn konijntjes hebben, maar toch zeker de lente in hun bol ofzo! (tweer lijkt er niet naar).

Maar de laatste weken is Minou zo'n vies onzindelijk konijn (is ze wel geweest, niet alles in wc maar toch zker wel in kooi)

Maar goed, minoutje heeft iets leuks bedachts. Als je op de eetkamer stoelen springt en vanaf daar keuteltjes naar beneden gooit, klinkt leuk: plop, plop. Dat is nog niet het ergste, maar woensdag kwam mn moeder eten, trokken we de stoelen van de tafel af om te zitten. Zit er toch op alle stoelen allemaal plasspetters! bah bah bah.

Wat zou dat nou kunnen zijn? overal keutels en plasjes? wat doe ik eraan? ze is nu pas 1 jaar geworden.

Ook Snuffel is helemaal in zn sas! Harstikke leuk natuurlijk, maar net vond hij dat chocolade eitjes ook wel erg lekker zijn, heeft een paar hapjes genomen. Is niks voor hem, eet alleen wat die kent en nu dus door het folietje heen. Is dit al gevaarlijk voor hem? een nijn van 1,8 kg en nou wat zal het zijn 3 hapjes. Toen ik hem weg stuurde bij het bakje (stiekem via stoel die ik ging schoon maken op tafel gesprongen) hield die stiekempjes het eitje gewoon in zn mondje!

ik kan niet eens gewoon hier typen, moet elke keer Minou weg sturen, nu was ze weer van de kaarsen aan het eten? wat moet dat konijn nou toch? ook hapt ze rubber van de afstandsbedieningen!!!

help ik heb een ontspoord konijn!

ps ik hou heel veel van ze hor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen (twee vrouwtjes van zeven maanden oud) zijn op het moment ook behoorlijk druk. Normaal gesproken liggen ze overdag gewoon lekker te relaxen in hun kooi en gaan ze 's avonds, als ik de kooi open zet, lekker op onderzoek uit in de woonkamer. Maar nu hebben ze het wel helemaal in de bol! Continu achter elkaar aanrennen, op elkaar rijden, schijnzwangerschappen en de vulling van de kooi naar buiten gooien. Elke ochtend en avond kan ik de hele woonkamer gaan vegen en dweilen, want ze maken er echt een bende van. Ik moest zelfs een keer 's nachts eruit omdat ze toen ook de kooi aan het afbreken waren.

Ik merk bij mezelf dat het me flink begint te irriteren en dat ik ook steeds minder zin heb om nog een beetje leuk te doen tegen die beesten. Ik heb zelf gewoon geen rust meer doordat mijn konijnen kennelijk niet meer weten hoe ze zich normaal moeten gedragen.

Herkent iemand dit gedrag? Is het een soort lentekolder? Zijn het opspelende hormonen? En wat ik op dit moment ook aan het overwegen ben... is het misschien beter om mijn konijnen te laten castreren? Of gaat het vanzelf weer over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen (twee vrouwtjes van zeven maanden oud) zijn op het moment ook behoorlijk druk. Normaal gesproken liggen ze overdag gewoon lekker te relaxen in hun kooi en gaan ze 's avonds, als ik de kooi open zet, lekker op onderzoek uit in de woonkamer. Maar nu hebben ze het wel helemaal in de bol! Continu achter elkaar aanrennen, op elkaar rijden, schijnzwangerschappen en de vulling van de kooi naar buiten gooien. Elke ochtend en avond kan ik de hele woonkamer gaan vegen en dweilen, want ze maken er echt een bende van. Ik moest zelfs een keer 's nachts eruit omdat ze toen ook de kooi aan het afbreken waren.

Ik merk bij mezelf dat het me flink begint te irriteren en dat ik ook steeds minder zin heb om nog een beetje leuk te doen tegen die beesten. Ik heb zelf gewoon geen rust meer doordat mijn konijnen kennelijk niet meer weten hoe ze zich normaal moeten gedragen.

Herkent iemand dit gedrag? Is het een soort lentekolder? Zijn het opspelende hormonen? En wat ik op dit moment ook aan het overwegen ben... is het misschien beter om mijn konijnen te laten castreren? Of gaat het vanzelf weer over?

Een castratie helpt zeker bij hormonaal gedrag. Als je daar voor kiest, zorg dan wel dat het tegelijk gebeurt en dat je echt een goede DA zoekt!

De tweeling is gecastreerd ,mar hier merk ik ook wel een beetje de lentkriebels hoor! Alleen vertaald zich dat hier gek genoeg door aanhankelijk zijn....Niet alleen is Merlot veel liever voor Clicquot (hij wast haar nu ook constant, vroeger was het bijna alleen Clicquot die Merlot waste), maar ze komen ook veel meer bij ons zitten dan voordien. Kunnen echt héél lang mijn kopkussen wassen op de zetel bv, of komen gewoon veel op de zetel liggen of er net tegen. Er wordt ook wel veer meer "gecrost" in huis, een heel hindernissen parcours hebben ze ondertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh gelukkig ben ik niet de enige met lente nijntjes! hihi

maar even over het plassen en poepen van minoutje door heel mn huis...dat heeft ze tot een maand of 1,5 hiervoor nooit gedaan en nu opeens wel? wat moet ik daar nou mee doen? ik wil dr eigenlijk niet laten castreren, ze is nog nooit schijnzwanger geweest (wel vaak rams)

ook zijn ze uit logeren geweest en deed ze het daar ook, dat snap ik ook nog wel... maar voor het logeren deed ze het hier ook al? gaat dit nog weer over? ze is dus net 1 jaar geworden.

Over snuffels chocolade-ei avontuur, vond ik ook beetje eng. Maar hij lijkt er niks aanover gehouden te hebben. (is voor nijnen ook giftig) wat wel melkchocolade met hazelnooivullig, dus veel cacao was het gelukkig niet.

Dan nog Minou dr kaarsenfetisch...is Minou daar de enige in of wat? dat kan toch niet goed voor dr zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet de enige neen...onze Merlot doet mee :lol: Ik heb alle sierkaarsen vanonder uit onze kast moeten halen omdat meneer er aan ging knabbelen...moet je weten dat het dan ook nog eens een heel kieskeurige eter is!!! Maar niets gebeurd hoor, in principe is het gewoon was hé...een kleine hoeveelheid kan geen kwaad.

Om dat beetje chocolade hoef je je ook geen zorgen te maken, kan geen kwaad hoor, dat beetje ,maar mee oppassen en niet geven natuurlijk. (ons eerste konijn was gek op m&m's, wist toen niet beter en hij is ook 7 geworden, ondanks epilepsie, dus giftig is het zeker niet...)

Minou haar gedrag gaat volgens mij niet echt overgaan... tenzij je haar idd laat castreren, Clicquot was voor haar castratie ook een echte ramp en ik ben heel blij dat ik het uiteindelijk toch gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm ik wilde het eigenlijk echt niet doen, casteren bedoel ik....ik had gezegd, alleen als ze veel schijnzwanger is...nou dat is tot op heden nog nooit geweest.

ik vind het ook zo vreemd dat het zo opeens gekomen is. Die keuteltjes vind ik niet eens zo erg, boris ruimt de rest wel op als ze verstopt liggen. maar die plasjes op de stoelen, vind ik echt niet leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bo is begin deze week gecastreerd en nu nog drukker dan voorheen ... gordijnen, kussens, zetel, ... alles moet eraan geloven. Bovendien durft ie hem ook serieus te stellen als ik hem een standje geef ! Zit ie zo uitdagend te kijken naar me .. :blink:

Hoop inderdaad ook dat het de lentekriebels zijn :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

zo even een update!

Minoutje heeft besloten weer een aardig netjes konijntje te worden, de laatste 1,5 week heb ik geen keuteltjes of plasjes buiten de kooi/ren gevonden.

Ze keutelen en plassen nog steeds door heel de kooi en ren, maar vanaf volgende week krijgen ze maar weer gewoon kranten in de kooi (ze liggen toch nooit in de kooi op het hennepvezel). Ik hoop dat ze dan weer door krijgen dat de wc daarvoor gemaakt zijn...we zien het wel

het kaarsen eten ging nog even door, als ik er te laat bij was. Dus die heb ik maar gewoon weg gedaan, dr stonden allemaal tandjes in.

De rust is dus aardig terug gekeerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .