Ga naar inhoud

Komt dit door stress ??!!


mmmt3

Aanbevolen berichten

Hallo !

Vrijdag ben ik met mijn konijn naar de dierenarts geweest omdat ik zag dat hij last had van diaree. De arts heeft hem helemaal nagelopen en buiten de diaree was hij helemaal gezond. Voor de diaree heb ik het medicijn "Sulfatrim Drops" gekregen, waarvan ik 2 keer per dag 1ml. d.m.v. een spuitje in zijn bekkie moet spuiten. Nu heb ik gisteren al een keer en vanochtend weer de schrik van mijn leven gehad. Gisteren kreeg hij nadat ik de spuit had gegegeven ineens een soort van struiptrekkingen, draaien met zijn ogen en hij lag alleen maar op zijn zij. Kon niet meer rechtop staan. Na 5 minuten liep hij weer vrolijk door de tuin. Ik gelijk de DA gebeld, want ik schrok me rot, maar door de weekend dienst kreeg ik een andere DA aan de telefoon die botweg zei dat hij geen tijd had. Dus ik mijn vriendin gebeld die les geeft in het vak dier op een agrarische school. Zij dacht dat het kan komen door stress, dat het konijn dan zo opgefokt is, vergeet adem te halen en dan te weinig zuurstof binnen krijgt. Nu had ik dit vanmorgen weer, voordat ik de spuit had gegeven. Nu moet ik zeggen dat hij ook heel erg sparteld en probeert los te komen als ik hem optil. Hij wil zo graag wegkomen, alsof hij in paniek raakt. Morgen toch maar even de DA bellen. Maar ik wil eigenlijk weten of iemand dit ook wel eens meegemaakt heeft en of het inderdaad stress kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

,oppakken zal hij indd niet leuk vinden ,

vinden de meste konijnen niet leuk ,diaree kan van de stress komen ,maar ok van teveel groenvoer in een keer ,beter is dit opbouwen

ik zou als je die ""aanvallen "" noem ze maar ff zo ,niet vertrouwt gewon terug de diere arts weer bellen hoor ,zo wel een andere bellen

hoe oud is je konijntje,

en eet drinkt en keutelt hj wel goed ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie berichten. Voor Anouk : Het konijn is 3 jaar oud en krijgt eigenlijk altijd hetzelfde groenvoer etc... er is niets nieuws bijgekomen de laatste tijd. Hij krijgt op dit moment alleen bix en hooi. Ook op advies van mijn dierenarts. Keutels zijn niet echt dun meer gelukkig, dus wat dat betreft slaat het medicijn wel aan. Eten en drinken doet hij ook gewoon.

Voor Petra: De dierenarts heet Brasker uit Oud-Beijerland. Ik zou daar ook nooit heen gaan, onvriendelijk persoon. Bel morgen gewoon mijn eigen dierenarts den Daas uit Mijnsheerenland. Super dierenarts !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, nu ben ik een beetje in de war. Ik moest namelijk donderdagavond met één van mijn nijnen naar de DA. Mijn eigen DA is ook Den Daas, maar die had geen dienst. En raad eens wie er dienst had? Inderdaad, Brasker. En om eerlijk te zijn was ik zeer tevreden over die man, de manier waarop hij met mijn konijn omging en zeker ook de manier waarop hij dingen uitlegde en hoe hij over konijnen sprak. Raarrr...

Mooi om te zien dat het wat beter gaat met je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .