Ga naar inhoud

werking Panacur


Lein

Aanbevolen berichten

Vorige week heb ik één van mijn konijntjes in moeten laten slapen, omdat hij niet herstelde van een oorontsteking/ hersenvliesontsteking. Zoals jullie wel begrijpen, was dit een groot drama.

Toen bleek mijn andere konijn Sam ook besmet. Die liep ook ineens met een scheef koppie. Ik ben meteen begonnen met antibiotica en heb er bij de dierenarts op aangedrongen om ook met Panacur te beginnen. (Had daar veel berichten over gelezen op internet en gelukkig nam de dierenarts mij serieus)

Afgelopen woensdag ben ik met de Panacur begonnen, maar ik zie nog weinig effect bij mijn Sammetje. Haar kopje lijkt iedere dag wel iets schever te gaan staan. Gelukkig eet ze nog wel wat, maar niet echt met plezier.

Weet iemand hoe lang het duurt voor de Panacur gaat werken? Zijn er ook nog bijwerkingen van Panacur. Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want ik ben de wanhoop nabij.

Liefs Lein :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het ook gebruikt maar al een poos geleden, het kan best lang duren hoor. Mijn nijn heeft nog steeds een scheef koppie maar verder eet en drinkt ze normaal en is lekker vrolijk rent en maakt nog gekke sprongen. het kan ook een tumor zijn. ze heeft het nu al bijna een jaar zo. valt ze ook om?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sam valt nog niet om, maar ze loopt wel een beetje 'spastisch' Als ze gewoon ligt, is haar kopje niet erg gedraaid, maar als ze loopt, valt het des te meer op.

Aan een tumor heb ik niet gedacht, omdat het voor ons duidelijk was, dat ze besmet is door mijn andere konijn (deze zaten overigens niet in hetzelfde hok, maar wel in dezelfde ruimte, op 3 meter van elkaar af).

Volgens jou duurt het dus wel even voor die Panacur werkt. Werd het kopje van jouw konijn in de tussentijd ook schever??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt van die antibiotica. Daarom heb ik ook aangedrongen op Panacur. Ik weet er alleen weinig vanaf. Op internet zie je zoveel verschillende berichten. Hoe lang duurt het voor zoiets aanslaat bij je konijn? En wanneer kun je concluderen dat het wel of niet aanslaat? Ik ben gewoon doodsbang om Sam ook te verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Kaatje heeft er ook last van, het is 2 dagen geleden geconstateerd en is vandaag opnieuw opgenomen. Kaatje kan uberhaupt niet meer staan, ze ligt en heeft veel last van spastische aanvallen, heel zielig! De dokter wilde haar misschien laten inslapen, maar ik vind dat we niet lang genoeg panacur hebben geprobeerd (pas 2 dagen). Wat vinden jullie hiervan? Ze eet en poept nog wel. Ik vind dat ik haar nog niet moet opgeven toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panacur kan en mag je best lang geven bij EC. Het voordeel is dat het niet door het lichaam wordt opgenomen. Het enige wat je in de gaten moet houden is idd of het konijn goed eet en er geen diaree ontstaat door de panacur. Een verandering in de keutels doornpanacur is wel normaal omdat dit rechtstreeks wordt afgevoerd ,zonder opname dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Kaatje heeft er ook last van, het is 2 dagen geleden geconstateerd en is vandaag opnieuw opgenomen. Kaatje kan uberhaupt niet meer staan, ze ligt en heeft veel last van spastische aanvallen, heel zielig! De dokter wilde haar misschien laten inslapen, maar ik vind dat we niet lang genoeg panacur hebben geprobeerd (pas 2 dagen). Wat vinden jullie hiervan? Ze eet en poept nog wel. Ik vind dat ik haar nog niet moet opgeven toch?

Toendra had ook spastische aanvallen door EC. Bij haar heeft dat toch een dikke week geduurd vooraleer die helemaal verdwenen waren. En in totaal heb ik haar 6 weken behandeld. Dus blijven doorgaan zou ik zeggen. Als ze eet en keutelt, dan wil ze leven en dan moet je haar die kans geven, vind ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net de kliniek gebeld en een hele fijne arts gesproken. Ze vertelde dat ze zelf ook een konijn heeft dat EC heeft gehad en dat de behandeling lang duurt, maar dat het zeker de moeite waard is. Kaatje is niet vooruit gegaan vandaag, maar ook niet achteruit. Heb nu iig het gevoel dat ze in goede handen is, heel erg fijn! Ze eet heel gulzig en ik vind dat idd ook een teken dat ze nog wil leven. Dank voor de reacties, ik heb weer hoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaatje is vanavond overleden. Ik kreeg een belletje van de kliniek, het ene moment was ze nog tevreden, warm en likte ze nog de hand van de arts, een half uur later was ze er niet meer... Echt heel erg verdrietig. Ik heb haar nog geknuffeld en afscheid van haar genomen toen ze nog warm was en ik heb gezien dat ze heel lief verzorgd is in haar laatste uren. EC is dus echt een rot ziekte, maar ik weet dat ik alles heb gedaan. Dank nogmaals voor de reacties en ik hoop dat anderen de moed niet opgeven, ik ben heel blij dat ik haar de kans heb gegeven om nog door te leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .