Ga naar inhoud

dieet?


mintaka

Aanbevolen berichten

Ik weet al langer dan vandaag dat Savannah te dik is. Nu had ik haar sinds de scheiding van Siebe echt op dieet gezet (vond ik zelf). Ze kreeg naast twee groenteschotels en veel hooi 12 gram biks per dag.

Maar ze blijft aankomen eigenlijk, ik snap er geen bal van...

Ze woog vorige week 2,750 kg, terwijl ze eigenlijk iets van een 2,300 mag wegen... Het meeste is ze aangekomen omdat ze waarschijnlijk ook altijd Siebes portie heeft opgegeten, want hij was veel te mager. Maar in de periode dat ze binnen zit en op dieet staat, is ze 100 gram verzwaard....

Ik kan haar toch niet op water en hooi zetten alleen? Of wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat zou kunnen, had ik ook aan gedacht, maar dan nog...

hoe krijg ik dat er weer af?

liposuctie? :P

Vielleicht :baby:.

Nee, maar meer lichaamsbeweging, maarja, dat zul je al wel proberen neem ik aan? Verder lijkt het me wel moeilijk, ik denk niet dat je een 'gezond' konijntje zomaar op water en hooi kunt zetten. Tenminste, als ik aan m'n eigen ventje denkt, die zou niet kunnen leven op water en hooi..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens gelezen dat een gezond dieet wel kan bestaan uit voldoende groente hooi en water...Ik weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen...de biks brokjes zou extra zijn en gewoon omdat ze het lekker vinden.....Konijnen zijn daarbij planten eters snappie!!!Dus het zou wel kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar, de konijnen van nu, zijn denk ik niet meer zo 1,2,3 gewend om alleen op groentes, hooi en water te leven. Biks, dat bestaat toch voor een deel uit, uh, gras? Ik denk, dat Savannah, als ze weer buiten zit misschien toch wel weer die 100 gram kwijt raakt?

Maar Mintaka, is het een ras konijntje dan, dat je weet hoeveel ze mag wegen? Of hoe weet je dat anders dan.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helemaal geen raskonijn hoor, maar dat is het streefgewicht wat Inge Thas me heeft opgegeven voor haar.

Volgens Inge hebben konijnen ook geen biks nodig. Ik geef Savannah die 12 gram als extraatje. Misschien moet ik er 7 gram van maken of zo.... Maar 12 is al zo weinig. Je ziet het nauwelijks liggen. (Het zijn biks van HobbyPlus van Versele-Laga).

Ik zou ze zo graag meer bewegingsruimte geven... Misschien zet ik haar morgen gewoon effe buiten in de ren in de namiddag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martine, ik denk dat konijnen, net als mensen ook gewoon een verschillend "gestel" kunnen hebben en spijsvertering...

Ik begrijp er ook geen jota van als iedereen hier die 25-30gr biks per kilo aanhoudt en onbeperkt als ze nog in de groei zijn... hier is de tweeling ook fors genoeg en ze hebben nooit onbeperkt gekregen. Ze krijgen nu 100-120gr biks per dag voor in totaal bijna 7 kg konijn en net als bij jou groene, niet dikmakende groenten. Wortel is hier zelfs zo goed als van het menu ondertussen. Minder biks wil ik niet geven, want ik geef ze uit de hand en dan is er echt niks meer over... Ze krijgen braaf elke dag hun maatbeker vol.

Maar als ik nu de foto's bekijk...heb ik ook het gevoel dat ze nog zijn aangekomen... hetzelfde dillema hier dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je konijntje veel laten bewegen en moeite laten doen om aan haar/zijn eten te komen (bvb zo een metalen bal dat je in de kooi ophangt en waar je groenvoer enz kan indoen) en veel water laten drinken en zeker niet te veel biks geven maar meer hooi geven . wat je zeker niet mag doen is je konijn niets meer te eten geven . dat is de ongezondste manier en het konijn kan eraan sterven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .