Ga naar inhoud

Arme Mosterd


Petradhd

Aanbevolen berichten

Mosterd is niet lekker. Ik heb hem dus net even gepakt en helemaal bekeken, en zijn achterkantje is helemaal vervilt. Dat zal wel komen van het rijden op Kaatje, want een week na zijn castratie heb ik alles nog bekeken om te zien of het goed heelde en toen zag het er nog goed uit. Daarbij is er wat met zijn tanden niet goed, er zit allemaal witte troep bij zijn ondertandjes :( Hij eet ook zijn biks niet goed. Hij is gelukkig nog wel levendig, met tussendoor poosjes dat ie even zielig gaat zitten. Ook drinkt ie goed, en heeft een goede eetlust al gaat het eten wat minder.

Strakjes eerst maar eens kijken wat ik aan de vacht kan doen, ik heb nog een dissectiesetje liggen van mijn studie met allemaal verschillende scharen o.a. met stompe punten. Die lijken me het meest geschikt. Alleen kan ik zijn achterpoten niet in de handdoek stoppen omdat ik er dan niet meer bij kan, dus even kijken hoe het gaat.

Arme jongen, dit gaat ie niet leuk vinden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, leuk hoor die handdoekmethode. Maar dan moet je de nijn daar wel in krijgen :blink:

Nou ja, met wat moeite is het gelukt om zijn achterkantje weer wat lucht te geven. Toen wist hij zich uit de handdoek te wurmen en heb ik het maar gelaten. Straks kijk ik nog even wat beter naar zijn bekkie, en morgen ga ik sowieso naar de dierenarts. Mocht het slechter gaan dan ga ik natuurlijk gelijk vandaag, maar zijn eetlust is goed (hij eet goed hooi en zit nu lekker aan een wilgentak te knabbelen) hij drinkt goed en keutelt netjes. Hij is weliswaar wat rustiger dan normaal, maar zit niet zielig weggekropen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Snuffel heeft ook Syfilis gehad. Zei had een korstje op haar lip. Dat werd steeds groter. We dachten eerst een wondje, hadden zalf gekregen bij da. Dat hielp totdat we stopte met smeren dan kwam het terug. Op een gegeven moment waren haar ogen en geslachtsdelen ook opgezet en rood en wist de da meteen wat het was. Heeft hij ook zulke symptomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA heeft Mosterd nagekeken. Hij had geen koorts, buikje voelde goed, oren en bek zagen er mooi uit. Wel heeft hij dus een vieze neus/bekkie. Zijn penisje zag er nu wel goed uit, in tegenstelling tot gisteren. De DA wist ook niet precies wat er aan de hand was, en heeft een antibioticum meegegeven (enrofloxoral, volgens mij is dat dezelfde stof als Baytrill). Ik heb wel gezegd dat ik zelf aan syfilis dacht, maar daar ging hij niet verder op in. Zei alleen maar dat het bij konijnen geen geslachtsziekte is. Ja, leuk, maar het gaat mij erom of hij het heeft of niet.

Eerst maar eens kijken of de antibioticum wat oplevert, wordt het niet beter kan ik altijd nog naar een andere DA gaan.

En dan ga ik zometeen maar met Mo in gevecht om dat spul in zijn bekkie te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .