Ga naar inhoud

Snoepjes


Snuitje68

Aanbevolen berichten

Ik heb voor snuitje wel snoepjes gekocht en ik weet ook dat deze niet goed voor hem zijn.Nu is mijn vraag kan het kwaad om hem 1x in de week te verwennen met 'n snoepje??Voor de rest ben ik het nu aan t proberen met groen hij krijgt elke dag biks brokjes en onbeperkt hooi zowel naturel hooi als kruiden hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel...je zegt het zelf al...waarom zou je ze dan geven? Gewoon in de vuilbak kieperen, zodat jou konijn nooit went aan de zoete smaak er van...

Wil je hem eens lekker verwennen? Probeer eens een blaadje basilicum, peterselie, dille, thijm etc....daar is hij vast net zo gek op en het is heel erg gezond voor hem!

Ik ga voor jou even een paar linken zoeken mbt voeding, lees die maar eens na...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo nancy, ik vind dat je je konijn best wel 1x per week een konijnen snoepje mag geven. de mijne krijgen af en toe ook een snoepje en dat vinden ze erg lekker. 2 van mijn nijnen zijn al 9 jaar oud dus af en toe een snoepje kan helemaal geen kwaad zolang je er niet te veel geeft.En verder goed hooi geven dat is het belangrijkste met biks brokjes erbij en wat groen, moet je even uitproberen wat hij lekker vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik ben absoluut geen fan van die snoepjes,....

snoepjes zijn "gemaakt".... een konijn heeft van nature een veel grotere voorkeur voor lekker groenvoer of een lekker wilgentak dan voor zoetigheid.

in de natuur kennen konijnen immers ook geen snoep...

de snoepjes bevatten alleen maar heel veel suikers.. die slecht zijn voor zijn lijn en voor zijn darmen.

jou konijn geniet dus veel meer van een lekkernij in de vorm van een lekker stukje groen of lekkere kruiden.

wil je je konijn dan toch eens iets zoets geven... kies dan voor een rozijntje. das reen stuk minder schadelijk dan de fel gekleurde fabriekssnoepjes!

wil je er meer over lezen... kun ej ook eens een kijkje nemen op www.konijnen.nl en dan kijken onder het kopje voeding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt beter fruit geven dan de gekleurde en gemakte fabriekssnoepjes.

maar ook fruit is niet iets dat je elke dag moet geven!

buiten de suikers bevat het ook veel kleur en smaak stoffen. en bijvoorbeeld de knabbel sticks.. die worden in een oven gebakken waardoor er niet al te beste stoffen vrij komen!

daarnaast zijn appel en banaan natuurlijke producten.

gedroogd is prima! maar vaak vinden ze vers nog véél lekkerder!

een andere lekkernij die je je konijntje ook eens kunt geven zijn zonnebloempitjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier bevalt een zonnebloempitje (ongezout!!!) op z'n tijd erg goed. Natuurlijk niet teveel, maar met een zonnebloempitje is hij altijd te porren. Zoals De-Lionlopjes-gek hierboven al zei, ook rucola en witlof vinden ze vaak lekker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonnebloempitjes gaan dr hier ook altijd in! En zoals hierboven gezegd kruiden etc. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten of je je nijn dat af en toe wel of niet geeft, maar als hij nooit aan dat snoep went, zal hij het ook niet missen. Het is dus niet alsof je hem iets ontzegd! En van de gezonde dingen zal hij zeker ook smikkelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .