Ga naar inhoud

Vreetzak


Freud

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Freud krijgt minimaal 180 gram biks per dag, verdeeld over 2 porties.

Het blijkt dat we sowieso de afgelopen tijd veel meer gegeven hebben, omdat we het in schepjes telden en dat meer in gewicht bleek te zijn dat we in eerste instantie afgemeten hadden. Hij heeft dus niets tekort gekomen, en krijgt zelfs 'teveel' denk ik, omdat ik iedere dag wel twee of drie bd-keutels uit z'n kooi moet vegen (waar hij dan lekker met z'n grote stampers in is gaan staan).

Nu vreet hij veel sneller dan normaal de laatste tijd! Eerst deed hij er nog twaalf uur mee ongeveer (als ik thuis kom van het werk was het zo goed als op), maar nu heb ik hem om 6 uur 90gr gegeven, ik kom thuis en zijn bak is praktisch leeg. Dus in principe moet hij tot morgenochtend met nog maar 10 bikjes doen. En hooi dus. Is dit dan wel voldoende? Dat hij de rest maar hooi moet eten?

Thanks!

Groetjes, ook namens de vreetzak zelve :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier blijft er voor 's nachts ook geen biks over. maar ze hebben hooi...eigenlijk zouden ze 's nachts moeten slapen, dus dat maakt absoluut niks uit...

Ze hebben hier trouwens nooit biks in hun bakje staan, als ik er al in hun bakje geef dan is dat altijd dadelijk op. Maar ze krijgen het wel verspreid over de dag hier, schat in een keer of 5...

Oh ja, de tweeling weegt samen 6.5kg en ze krijgen maar 100gr biks per dag met 2, dat is dus de helft minder dan Freud en ze zijn dik genoeg hoor :lol: Wel nog nooit BD-keutels gezien hier, dus ik denk dat je toch beter een beetje minder geeft in dat geval...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hij heeft het overleefd met alleen hooi (al eet hij daar niet overdreven veel van). Toen ik zijn bakje neerzette stortte hij zich er als een uitgehongerd beest op:)

Als hij 's nachts moet slapen, vraag ik me af wanneer hij dan actief is. Als ik thuis ben overdag slaapt hij de hele dag, haha!

Ik heb al geminderd met biks, hij krijgt verder nog geen groente dus de hoeveelheid moet toch 'normaal' blijven. Het stomme is dat je Freud eerder mager dan te dik zou bestempelen, je voelt heel gemakkelijk die botten achterop, maar misschien is hij gewoon een beetje 'mislukt' in z'n ras. Geen idee, hij krijgt genoeg te vreten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ie nog geen groen ernaast krijgt is de hoeveelheid biks die je geeft prima!!

waarom geef je m nog geen groen?

hier word er ook wel eens gewisseld met eetgewoonten.... en ik.. ja ik pas me daar maa vrolijk op aan...

toen ze jonger waren voerde ik ook verdeeld over twee keer per dag... 's ochtends biks.. namiddag groen en avond weer biks.

misschien is het een mooi moment om met freud te starten met de opbouw van groen? dan kun je hem dat aan de vooravond geven en de biks dan later op de avond.

en dan heeft freud wat extra's te knabbelen voor erbij!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik wil opzich ook wel beginnen met groenvoer. Maar dan moet dat als ik een dag vrij ben zodat ik goed de keutels in de gaten kan houden, maar het komt er steeds niet van.

Nou, een maand geleden (4 maanden oud) woog hij 4.8 kilo dus meneer is absoluut niet licht. Rare botstructuur alleen ofzo.

Ik had sowieso bedacht dat als hij groen krijgt, hij dit krijgt als we 's avonds naar bed gaan. Mooi als lokkertje voor in z'n kooi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha ja is inderdaad een goed idee......Die van mij ben ik vanaf gisteren weer biks aan het geven gisteren 40 gram en vandaag 50 gram (toch een beetje voorzichtig ) Het bakje stond nog niet in de kooi en meneer vloog er meteen overheen......dat bakje is nu dus leeg.......Moet ik hem toch nou meer gaan geven???Hij heeft ook onbeperkt hooi om te eten......wortel vind hij trouwens niet lekker....hahaha een konijn die wortels vies vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik wil opzich ook wel beginnen met groenvoer. Maar dan moet dat als ik een dag vrij ben zodat ik goed de keutels in de gaten kan houden, maar het komt er steeds niet van.

Nou, een maand geleden (4 maanden oud) woog hij 4.8 kilo dus meneer is absoluut niet licht. Rare botstructuur alleen ofzo.

Ik had sowieso bedacht dat als hij groen krijgt, hij dit krijgt als we 's avonds naar bed gaan. Mooi als lokkertje voor in z'n kooi :)

ik geef hier ook het 's avonds het groen!

wat betreft het groen... gewoon heel voorzichtig aan beginnen.... geef m bijvoorbeeld om te beginnen een een stukje witlof ter groote van een postzegel... das voor een fransoos natuurlijk helemaal een miniscule porie en dus heel veilig om mee te proberen!

de veiligste producten om me te beginnen zijn oa. witlof, andijvi, wortelgroen, ruccola en natuurlijk de kruiden.

peterselie onder andere is zelfs een natuurlijk middel tegen gas... dus ook dit kan belsit geen kwaad!!

succes met je vreetzakkie!!

(ik wacht alweer met smart op het volgende verhaal van deze bandiet!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha Freud de vreetzak!!:lol:

Noëlle heeft ook niet de hele dag biks staan hoor. Ik geef haar 's ochtends biks en s'avonds en s'middags een groenteschotel.Voordat ik ga slapen geef ik haar nog wat lekkers en natuurlijk altijd hooi. Wat de groenten betreft moet je inderdaad opbouwen en even kijken wat Freud kan hebben. Eerst deed ik dat altijd heeel voorzichtig, inderdaad beginnen met een postzegeltje en dan steeds heel iets erbij. Met Noëlle heb ik het wat sneller gedaan, ik kon al snel merken dat ze het heel goed kan hebben. Ze krijgt nu al een heel bord groenten en ze is er gek op! Ik denk dat het Freud ook wel zal bevallen... Groenten = meer eten:lol:

Noëlle kan er ook wat van hoor..zodra het etenstijd is wordt ze helemaal wild haha. Gaat ze ook achter me aan rennen, of als ze in de ren is proberen uit te breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is redelijk normaal dacht ik bo flikt het ook hoor doet ook of hij nooit eten krijgt he smorgens de ziel .. is toch ook zielig als je de nacht met groen en hooi moet doorkomen en dan ook nog slapen .. en dat doet ie overdag al neit haha

Fransen zijn redelijk lui soms denk ik weleens jonge ren even haha hij ligt ook op de gekste manieren altijd al eigelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .