Ga naar inhoud

bezoek aanvallen?


Freud

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Mijn lieve goedzak blijkt een klein duiveltje op zijn schouder te hebben als er visite is!

Gisteren was een vriend op bezoek, die wilde hem aaien. Freud snuffelt aan zijn hand en begint plotseling te krabben! En niet zo'n beetje ook, met een gromgeluid erbij. Kan het zijn dat hij de honden van die vriend ruikt en daardoor aanvalt? (andersom grommen honden namelijk ook ineens tegen mij, terwijl ik een ontzettend hondenmens ben, maar blijkbaar naar konijn ruik)

Nu wil het echter ook zo zijn dat hij het bij een vriendin deed (hij beet), die geen huisdieren heeft. Bezoek is bij ons niet meer veilig... :((

Ik dacht, ik ga vanuit Freud denken. De woonkamer is zijn "ren", mijn vriend en ik zijn zijn "vriendjes" medekonijn. Als je daar dan iemand ineens bijzet, dat werkt ook niet bij konijnen zelf. Maarja, punt is dat wij geen konijnen zijn, haha!

Waarom doet hij zo?

Als hij het de volgende keer weer doet moet hij in de kooi blijven, wellicht ook preventief als er bezoek komt. Hij is hartstikke lief, maar ik wil niet dat hij ineens mijn vrienden aanvalt :blink:

Sorry voor het hele verhaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je juist redeneert.

Hij zal last hebben van "hoknijd", en dult geen indringers in "zijn" huis. Zoals je al zei, dit is zijn ruimte en jullie zelf horen zo'n beetje bij het interieur :blink: .

Lijkt me inderdaad verstandig om hem dan maar in z'n hok te doen als er visite komt, je wilt toch niet dat de mensen weg gaan blijven omdat er bij jullie zo'n pitbull rondloopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: Die Freud!

Maar ja, echt fijn is het natuurlijk niet voor jullie. Misschien moet Freud leren dat hij een ondergeschikt konijn is en dat júllie uitmaken wie er wel en niet in de burcht mag komen? Zo werkt het tenminste bij honden.....

Het kan ook iets in zijn onderbewuste zijn, en met seks te maken hebben. Dat krijg je als je je konijn Freud noemt :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Uiteraard is meneer ondergeschikt aan mij (haha) maar hoe maak ik dat duidelijk dan? In termen van concreet gedrag?

Onderbewuste is boeiend hè? Z'n balletjes zijn eraf getjopt dus als het goed is moet hij geen driften meer hebben. Maar mijn vrienden zijn uiteraard hartstikke aantrekkelijk, die boren vast ver weg gestopte verlangens en complexen aan bij 'm :bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar bij honden is het zo dat je ze compleet moet negeren als je binnenkomt. Dus waarschuw je visite bij de deur al, dat ze vooral niet naar het konijn moeten kijken of hem moeten aanhalen. Op die manier maak je hem wel duidelijk dat hij ondergeschikt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik acsepteer dit gedrag van mijn konijnen.Konijnen zijn heel gevoelig voor geuren.............Dus hem valt in mijn ogen niks te verwijten.ALs een vreemde hier ineens zijn hand in het hok steekt gaan mijn konijnen ook zo reageren.Logies in mijn ogen.Het is en het ruikt vreemd.Een fransoos zal zelfs bij een vreemde rondjes er omheen gaan lopen en keutelen.haha om die gene toch even te laten weten dit is mijn terein.Wacht maar af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp zijn gedrag helemaal, het is ook volkomen logisch. Het beestje valt ook niets te verwijten. Accepteren doe ik het daarentegen niet, want ik wil niet dat mijn konijn 'de broek aan heeft thuis' en mijn bezoek aanvalt. Ook al is het natuurlijk gedrag, er is een grens natuurlijk: wij zijn geen medekonijnen dus ik kan ook niet toestaan dat hij mijn vrienden bijt en krabt. Erg gezellig en gastvrij is dat niet echt, haha :)

Geldt het ondergeschikte net als voor honden ook voor konijnen? Met dat negeren?

We zullen het afwachten de volgende keer. Of hij moet gewoon in de kooi dan. We hebben gelukkig niet iedere avond mensen over de vloer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit heeft idd puur met geurherkenning te maken.... Freud wilt het bezoek eens even duidelijk maken dat jij van hem bent....en dat men in zijn territorium binnen komt.

Freud herkent de geur van de mensen niet en ziet die dus als vreemden...

ik denk dat je Freud het beste kunt laten merken dat je dit gedrag niet accepteert zodat ie ook weet dat ie iets doet dat jij niet zo fijn vind....

een harde Nee gevolgd met een klap in je handen is een goed middel daarvoor.

negeren werkt bij konijnen beter als ze op een negatieve manier aandacht vragen en dat is dit toch niet helemaal volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks! Ik was gister niet thuis, maar mijn vriend was zelf zo verbaasd/geschrokken dat op het moment reageren volgens niet mogelijk was :)

Het is inderdaad niet aandacht vragen, ik zal hem dus gewoon 'straffen' als hij het doet, mocht hij niet ophouden moet hij toch echt z'n hokje in. Baas boven baas hè, haha! Nee geintje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo wie zo oevenen lijkt me er op bedacht zijn dat er visite binnen komt.Hem in zijn hok doen.En dan later hem toch los laten.Kijk ik had het over de situatie vreemde hand in hok natuurlijk.Waar je een konijn niet voor kan en mag straffen lijkt me.Laat hem los als de vistite er een maal is en zit byvoorbeeld.Gaat het mis terug in zijn hok.Dan weet ie heus wel dat het niet oke was.Zowie zo moet je met konijnen uit kijken dat ze het hele huis niet als hun terein gaan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de tip! Ik zal hem inderdaad in zijn kooi laten, eruit halen en als het mis gaat weer in zijn hok. Dat lijkt me inderdaad ook het duidelijkst voor hem.

Ik vind het nog steeds doodeng om die stamper van 5 kilo op te pakken, en hij heeft ook niet zoveel nekvel. Het is geen klein hanteerbaar beestje wat je even snel oppakt en in zijn kooi zet :) Maar het is gewoon een kwestie van DOEN, want als hij eenmaal 'bungelt' (met hand onder de kont) (door vriendlief) is er niet zoveel aan de hand. Ik durf langzamerhand te gaan oefenen :)

Ik had inderdaad ook al gemerkt dat meneertje steeds meer de dienst uit PROBEERT te maken in de huiskamer (rest van het huis komt hij niet), maar gelukkig hebben we hem redelijk strak opgevoed en als hij iets doet wat niet mag, hoef ik dus alleen maar op te staan (OK, soms na drie keer roepen) en dan houdt ie er al mee op :) Stiekem wel leuk zo'n ondeugd, en al helemaal leuk dat hij het dondersgoed weet.

Maar ik zal mijn opvoeding strak blijven houden! En 'opsluiten' in de kooi als straf gebruiken als hij aanvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan kunnen ze heel ziellig en onschuldig kijken haha.Maar dat snapt ie persies hoor.

Ik weet niet of je me weblog gevolgd had.Ik had een loge [fransoos] in huis.Zonder deurtje in zijn grote kooi.Met als nadeel dat ik geen deur in mijn slaap kamer had.Hij had er wel een ren omheen.Maar meneer had het uitgevonden.En stond de laatste ochtend naast mijn bed.

Ik werd waker keek hem aan.Weg was ie.Zat zelf al in zijn kooi van oeps ...................

Ik lag helemaal strijk hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .